Volvo eestvedamisel on mitu autotootjat asunud toetama Combined Chargin System laadimisstandardit ning juba 2019. aastal võiks elektriauto omanikul olla üks mure vähem.

Jutt ei ole üksnes elektriautodest vaid ka erinevatest pistikhübriididest, mille kasvav nõudlus paneb infrastruktuuri paraja surve alla. Selleks, et särtsukad ja pistikhübriidid oleksid tõsiseltvõetav valik tavapäraste sisepõlemismootoriga autode kõrval, on kiirelt vaja ühtlustada laadimisvõimalused. Teisisõnu, kuniks ükskõik millisest postist ei saa kiiresti ükskõik millist elektriajamit ja akupakki evivat sõidukit laadida, pidu ei parane.

Elektriautode ühtse laadimisvõrgustiku idee arendamisega tegelev Charging Interface on loodud mõttega, et kõik autod, olenemata margist või tüübist (särts või särts ja sisepõlemine), saaksid ühtmoodi lihtsalt laetud. Nii nagu on bensiini-ja diiselmootoriga autodel üks vedelkütuse tankimise standard, võiks särstmobiilidel olla üks kasutatav pistikutüüp; soovitavalt sobiv ka kiirlaadimiseks.

Tundub, et Charging Interface ühisalgatusele koidavad lõpuks ometi paremad ajad. Esimese autotootjana teatas Volvo, et on otsustanud Combined Charging System (CSS) – arendusega liituda ning anda oma panuse selle ühtseks tuleviku laadimisstandardiks muutmisel, tuues laua taha ka teised autotootjad.

Ühishankega on liitunud rida suuri euroopa autovalmistajaid; näiteks andis CSS arendusele õla alla panemisest teada VW grupp, mille margirivi, Audist Volkswageni ja Porschest Bentley’ni hakkab edaspidi ühtset kiirlaadimisstandardit kasutama.
Loe edasi siit