Üks Berlingo: kaks autot ja kaks täiesti erinevat kasutajakogemust

 (10)
Üks Berlingo: kaks autot ja kaks täiesti erinevat kasutajakogemust
Citroën BerlingodFoto: Accelerista

Uku Tampere, kes igapäevaseid töösõite teeb Citroën Berlingo mahtuniversaaliga, proovis ära ka “berlinksi” kaubikuversiooni. Üks Berlingo, kaks autot. Ja kaks täiesti erinevat kasutajakogemust.

Citroën Berlingo, mille rahvasuu on hellitavalt “berlinksiks” ristinud, ongi lihtsalt Berlingo, olgu siis kaubikuna või mahturina.

Näiteks Peugeot’ teeb Berlingo sõsarmudelite puhul selge vahe: Partner on praktiline kaubik ja Rifter moodne mahtuniversaal. Citroën müüb ainult berlinksi.

Kuigi tegemist on nime poolest sama autoga, ka samade mootorite ja käigukastidega, on mõlema versiooni iseloom täiesti erinev.

Võiks isegi öelda, et üks Berlingo, kaks autot. Kaubik ei asenda sõiduautot ja sõiduauto ei asenda kaubikut. Räägin põhjalikumalt, miks see nii on.

Hinnaerinevus ahvatleb valima kaubikut

Uue Citroën Berlingo mahtuniversaali hinnad algavad 13 900 eurost, kaubikuversiooni hinnad 12 600 eurost. Ja kui berlinksini kord autovalikus jõutud, siis hinnatundlik eestlane jääbki mõtlema, miks mitte võttagi kaubik mahturi asemel – tarbeauto on tarbeauto. Peaasi, et odav.

Kui mahtuniversaali viie (või seitsme) istme asemel kaubiku kolm istet enamasti vajaduse täidavad, siis võiks ju tõepoolest kaubikut vaadatagi?

Ja kui kunagi peakski tekkima olukord rohkem kui kolme inimest korraga sõidutamiseks, siis mõtleb midagi välja, eksole?

Seotud lood:

Kuid odavamal hinnal on lisaks istmete arvu erinevusele ka muid põhjuseid, mis esmapilgul välja ei pruugi paista.

Need erinevused teevadki kaubikust kaubiku ja sõiduautost sõiduauto. Üks Berlingo ei ole teine ja vastupidi.

Enamus neist põhjustest on seotud mugavusega. Tuleks autot valides endalt kaks korda küsida, kas see on ikka see koht, kus säästa, sest tegelikult ei ole hinnaerinevus nii suur?

Kaubik on jäigem ja lärmakam, asja pärast

Esimene ja väga tuntav erinevus kahe autotüübi vahel on vedrustuse jäikus. Kaubiku vedrustus on oluliselt jäigem ning eriti tühja autoga on sõit mööda Tallinnat väga raputav. Koorma lisamine muudab autot rahulikumaks, aga jäik on selle vedrustus ikkagi.

Istmetega Berlingo on seevastu pehme vedrustusega ning triigib sõitjate mugavuse nimel tee ebatasasusi üllatavalt hästi välja. Kaup mugavuse puudumise üle enamasti ei kurda, seega pole kaubaveoks pehmet vedrustust vaja.

Kaubikuversioon on orienteeritud raskemale tööle ning pidevale koormate vedamisele. 5-kuni 7-kohalise kandevõime on numbrites küll sama suur, kuid täiskoormasse laadides vajub inimveoks kohane Berlingo väga madalaks. Ilmselgelt ei ole see mõeldud pidevalt rasket kaupa vedama.

Teine suurem erinevus on müratase. Suur ja tühi kaubaruum toimib kõlakojana, kuid lisaks pole kaubikul helisummutust ega polstreid samal määral kui mahtuniversaalis.

Kaubaveol müra summutamine ja polsterdamine on üsna ebaotstarbekas ja seepärast on müratase kaubikus hoopis teiselt planeedilt.

Aga mitte üksnes polstrid ja mürasummutus ei ole kõrgema mürataseme põhjuseks. Ka näiteks uksetihendid on erinevad ja isegi kui tekib mõte tulevikus ise mürasummutust lisada, siis päris vaikseks kaubikut ikkagi ei saa.

Loe edasi Acceleristast!

Mis on kõigi aegade julgeim otsus, mis on Eestis tehtud?


Tänud vastamast ja head loosiõnne!