Igal juhul paistab, et Tesla soojad tunded Consumer Reportsi vastu võivad olla kustunud, sest eelmine mudel Tesla Model S, sai ülistava hinnangu. Uues ülevaates võeti luubi alla täielikult elektrist toituv linnamaastur ning test pani kahtluse alla kõik masina müügiargumendid.

Kindlasti on linnamaastur tänapäevane oma kotkatiiva tüüpi tagaustega ja ülivinge tuuleklaasiga, mis laiub ka pea kohale, jättes ülimalt ruumika tunde. Ka on tark masin võimeline end ise parkima ja kõik muud lisavidinad, mida sellise hinnaga autolt oodata, on täiesti olemas.

Kuid hoolimata kõikidest omadustest, millest teised linnamaasturite omanikud vaid und näha võivad, ei ole asi nii roosiline. Kriitika alla sattusid kohe tagauksed, mida Elon Musk pidas üheks märkimisväärseimaks uuenduseks. Tagumised uksed ei avane kõrvale, vaid üles ja kuna uste keskel on lisahinged, siis meenutavad need avamisel tiibu. Ajakirja sõnul on see protsess aeglane ja tüütu. Liiga palju pause ühes väikeses toimingus.

Masinat saab tellida 5-, 6- või ka 7-kohalisena ja tihti on linnamaasturite üks märksõnasid ruumikus ja interjööri paindlikkus, kui vaja midagi suuremat transportida. Hämmastaval kombel otsustasid disanerid jätta Model X teise rea istmed selliseks, et neid ei saa alla klappida, ega eest võtta. Seega tuleb poest ostetud külmkapile leida mingi muu transpordiviis.

Ka esiklaas, mis jätab futuristliku tunde, saab kriitika osaliseks, kuna selle töötlus ei ole piisav ning ei kaitse juhti liigse päikese eest. Märkimata ei jäänud ka müra, mis salongi kostub tunduvalt enam, kui Model S puhul.

Arvestades masina hinda, mis olenevalt lisaseadistustest, maksab 75000-145000 eurot, meenutavat masin pigem sportlikku sedaani, kui maasturit.

Positiivsena toodi välja, et kuigi masin kaalub 2450 kg, on sel hämmastav kiirendus ja kiirendab 0-100 kõigest 4,9 sekundiga. Selle 90kWh akupakk laseb masinal kulgeda kuni 370km. Seda muidugi võimalikult malbe sõidustiili juures.

2015 augustis andis Consumer Reports Tesla Model S-ile kuulsad 103 punkti 100-st ja teatas, et selle imemasina tõttu tuleb neil oma hindamissüsteem üle vaadata, sest on loodud uus standard. Kaks kuud hiljem küll võttis ajakiri oma esialgse hinnangu vastupidavuse probleemide tõttu tagasi.

Tunnustatud ajakirja kriitika auto suunas ei omanud aga mingit efekti Telsa aktsiatele, mis tõusid artiklijärgselt 1,8%.

Kuid tegemist on siiski üliluksusliku ja tänapäevase masinaga ning neid, kes soovivad endale maksimaalselt sportlikku linnamaasturit, sellised "pisivead" vaevalt ostmast keelitavad.

Allikas: www.consumerreports.org