Mercedese sõnul põhineb CityPilot-tehnoloogia veoautol Actros, mis kaks aastat tagasi oma Highway Pilotiga debüteeris. Sellest ajast alates on tehnoloogiat täiendavalt edasi arendatud, nii et seda saaks koos mitmete lisatud funktsioonidega kasutada linnaliini bussis.

Inseneritöö tulemuseks on buss, mis suudab tuvastada valgusfooride tulesid, fooridega suhelda ja reguleeritud ristmikke turvaliselt ületada. Lisaks suudab CityPilot ära tunda takistusi, sealhulgas jalakäijaid teel, iseseisvalt pidurdada, bussipeatusele läheneda ja läbida tunneleid.

Tulevikubussis on kõigest tosin kaamerat, mis jälgivad teed ja ümbrust, samal ajal kui lühi- ja pikamaaradarisüsteemid hoiavad silma peal eeloleval marsruudil. GPS-süsteemiga kombineeeritult suutis buss läbida umbes 20-kilomeetrise teekonna, kus tuli ette nii kitsaid pöördeid, tunneleid, mitmeid bussipeatusi ja isegi linnaliini bussi jaoks suuri kiirusi.

Tulevikubuss tegi oma esimese avaliku sõidu osal Euroopa pikimast bussimarsruudist Hollandis, mis ühendab Amsterdami Schipoli lennujaama Haarlemi linnaga. Mercedese Citaro bussi sugulase Tulevikubussi tippkiirus on ligi 70 km/h ja kogu teekonna vältel ei pidanud bussijuht kordagi gaasi- või piduripedaali kasutama, ja rooli pidi juht vastavalt seadusandlusele oma kätte võtma vaid siis, kui kohtuti teiste liiklejatega.
Loe edasi siit