Tsiklilegend IŽ taassündis vapustava kaunitarina
Lõpuks tootis IŽ ju ka Moskvitše, aga see selleks. Tšaki nägemus 21. sajandi IŽ-mootorrattast on päris uhke ja kena. Dünaamilistest elementidest sel puudust ei tule. Disaineri eesmärk oli endise Nõukogude Liidu territooriumil vägagi tuntud tsiklibrändi ahvatlev tutvustamine muule maailma.
Izh 2012 toetub väidetavalt 1929. a. mudelile IŽ-1. Mõlemail on suur tühimik istme all ning väljalasketorud lõppevad madalal enne tagaratta rummu. Mootoriks on uuel masinal aga 140 hj 850-kuubikuline V2 ja pool sellest on ehitatud kuumuskindlast ja karastatud plastmassist!
Kogu juhtmestik on mootorisse sisse ehitatud, et midagi ei korrodeeruks. Tagarattas paikneb aga veel ka 80 kW elektrimootor, mida toidavad V2 mootori alla ja taha kinnitatud liitium-sulfaatakud. Sidur, pidur ja gaas on kõik elektroonilised, pidurisadulad liiguvad magnetite jõul. Tsiklil on ka kaks turvapatja – üks kütusepaagi peal ja teine ratta esiosas, mis käitub omalaadse kägardumisala asendajana.
Izh 2012 elektrooniline varustus on võrreldav luksusauto omaga. Sel on näiteks radari abil töötav püsikiiruse hoidik, mis suudab eessõitjatega õiget pikivahe hoida, öönägemise seade, puutetundliku ekraaniga juhtpaneel, bluetooth-ühendus jne jne. Kõigepealt näeb see ratas aga kuratlikult kena välja.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!