Rootsi esimene elektrifitseeritud teelõik on kahe kilomeetri pikkune ja paikneb Gävle lähistel, E16 maanteel. Sel teelõigul saavad suured hübriidajamiga veoautod oma sarved üles tõsta ning võtta kontaktliinilt särtsu – näeb välja peaaegu nagu trollibuss, aga inimeste asemel veetakse kaupu ning linnakivide asemel lendab rehvide alt läbi kiirtee. Ülekandeliinide tehnilise lahenduse on välja töötanud Siemens ning testitavad veoautod on toodetud Scania tehases.

Esimene elektrisarvik

Pilootprojekti eesmärk on katsetada, kas tulevikus on raskeveoseid võimalik punktist A punkti B liigutada üksnes elektri jõul. Hübriidajamiga veoautodel on lisaks sisepõlemismootorile ka vooluvõttur, millega sõiduk on võimeline elektrifitseeritud teelõikudel kinnituma kontaktliinile ning võtma “õhust” elektrit. Kui “elektritee” lõpeb, pakib veok vooluvõtturi katusele kokku ja jätkab teekonda hübriidajami jõul.

Idee ei ole uus, samamoodi, “sarvedega” elektrit võttes liiguvad kõikjal maailmas ringi trollibussid, rööbastel trammid ja elektrirongid. Rootsis katsetatakse vooluvõtturitega veoautosid selleks, et vähendada maanteetranspordi keskkonnamõju ja vähendada heitmekoguseid.

Eesmärk, loobuda aastaks 2030 fossiilkütuste kasutamisest, tähendab ühtlasi maanteetranspordi osakaalu vähendamist. Esialgu aga on Rootsi valitsus otsustanud sarviliste veoautode ideed toetada ning on pilootprojekti valmis investeerima ligi 8 miljonit eurot.