Järgneval kahel aastal jätkab TMG katsetusi Yaris WRC-ga. Eesmärk on naasta täielikult ettevalmistatuna sarja, kus 1990-ndatel võideti sõitjate arvestuses neli ja tehaste arvestuses kolm karikat, kirjutab WHATCAR?

TOYOTA Motor Corporationi president Akio Toyoda tegi uudise teatavaks Tokyos toimunud pressikonverentsil, kus ühtlasi esitleti uue võistlusvälimusega Yaris WRCd.

Yaris WRC, mis on juba läbinud esialgsed katsetused Euroopa asfaldi- ja kruusaradadel, on paljutõotav projekt, mida järgnevatel kuudel edasi arendada.

Mudelil on 1,6-liitrine otsepritsega turbomootor, mille võimsus ulatub üle 300 hj ning tänu erinevatele simulatsiooni- ja katsetehnikatele ja tootmistehnoloogiatele on Yaris saanud endale täiesti uuel tasemel veermiku.

Nüüd, kui WRC ametlik programm on lõplikult kinnitatud, jätkub arendustöö varasemast veel suuremas mahus ning mudeli tehnika- ja katsemeeskonda suurendatakse.

Mitu noort rallisõitjat on autot juba katsetanud ning noorte sõitjate arendusprogrammi esimeseks liikmeks on valitud 27-aastane prantslane Eric Camilli. Kõnealuse programmi eesmärk on koolitada TOYOTA meeskonnale tulevasi rallistaare.

Eric asub arendusprogrammi ellu viima koos Sebastian Lindholmi ning mulluse Tour de Corse’i võitja Stéphane Sarraziniga, kes on ühtlasi sarja FIA World Endurance Championship TOYOTA meeskonna sõitja.

Sõidukit katsetatakse paljudel erineva teekattega WRC radadel üle Euroopa. Saadud kogemused aitavad TOYOTA-l auto 2017. aasta hooajaks korralikult ette valmistada, mil hakkab kehtima mitu uut tehnilist eeskirja.

TOYOTA kuulsusrikaste WRC mudelite rivi täiendav Yaris WRC astub 2017. aastal peaaegu kahe kümnendi järel taas autoralli maailmameistrivõistluste keerisesse. Viimati osales TOYOTA 1999. aastal.

Mainitud 1999. aasta hooaeg jäi TMG jaoks enam kui 25 osalemisaasta järel viimaseks. TMG, mis kandis algul ettevõtte asutaja Ove Anderssoni järgi nime Andersson Motorsport GmbH, osales WRC sarjas TOYOTA Team Europe’i nime all.

Tol perioodil saavutasid legendaarsed sõitjad Carlos Sainz, Juha Kankkunen ja Didier Auriol TOYOTA Celica Twincam Turbo, GT-Four ja Corolla WRC tervelt 43 etapivõitu.

Möödunud aastal sisenes TMG FIA R3 eeskirjadele vastava ralliautoga GT86 CS-R3 taas aktiivselt rallimaailma.

Foto: tootja

TMG president Yoshiaki Kinoshita: „Kutse osaleda kestvussõidu sarja FIA World Endurance Championship kõrval taas ka autoralli maailmameistrivõistlustel on TOYOTA jaoks suur au.

Samal ajal kahes mootorispordi sarjas osalemine on loomulikult raske ülesanne, kuid ma usun, et meil on olemas edu saavutamiseks vajalik oskusteave ja otsusekindlus.

Taas WRC sarjas kaasalöömiseks on tarvis veel tublisti ära teha, ent TOYOTA Motor Corporationi ja meie presidendi Akio Toyoda toetus on väga julgustav. Jätkame ulatusliku tehnilise arenduskava ja noorte sõitjate arendusprogrammi elluviimist. Praegu on väga põnevad ajad ning me ootame kannatamatult võimalust oma meeskond taas proovile panna.”

Yaris WRC tehnilised andmed

Tüüp: Terasest kere

Pidurid: 300 mm kruusal, 355 mm asfaldil

Rattad: 7 x 15" kruusal, 8 x 18" asfaldil

Rehvid: Michelin

Mõõtmed: pikkus 3910 mm, laius 1820 mm,

Mootor: 1,6 R4 Turbo, kuni 200 baari otsepritse

Turbo: rõhk 2,5 baari, absoluutne (max)

Õhupiiraja: 33 mm

Võimsus: Umbes 300 hj (pööretel 6000 p/min)

Pöördemoment: 420 Nm

Max pöörded: 8500 p/min

Käigukast: Kuuekäiguline järjestiklülitusega

Sidur: ZF Sachs

Allikas: TMG