Tegelikult on selle nunnu katuseta autokese idee taga ikka ratsionaalne loogika. Pidi ju Toyota enda iQ jaoks arendama välja täiesti uue platvormi, et pakkuda konkurente edestavat 3+1 istmeskeemi nii kompaktses sõidukis. Nüüd otsitaksegi viise, kuidas seda kulutust efektiivsemalt tasa teha, mängides läbi mõnes mõttes enda eeskuju, väikepreemiumklassi vana hea tegija Smarti erinevaid keretüüpe, kui soovite.

Saksa ajakirja Auto Motor und Sport teatel võib Mazda Miatastki väiksemat rotsterit ideeautona oodata juba järgmisel aastal Tokyo autonäitusel ning kindlasti hakkab see nägema välja palju loomulikum kui veidi ebardlik Smart Rotster. Kustutamaks huviliste infonälga, palus ajakiri šveitslasest autokunstnikku Mark Stehrenbergerilt Toyota iQ Spideri teemalise joonistuse. Pildil sarnaneb iQ Daihatsu Copeni ja Suzuki Cappucinoga — mõlemad juba olemas olevad nn. Kei-klassi pisirotsterid.

Nimeks peaks ava-iQ saama Spider ning iQga hakatakse loomulikult jagama ka jõuallikaid. Nendeks on 1- ja 1.3-liitrised bensiini ja diiselmootorid, nii et mingit ringrajaautot Spiderist ei saa. Ega ka võimsamat konkurenti eelnimetatud Daihatsule ja Suzukile. Rotsteri kõrval spekuleeritakse iQ plavormi rakendamist ka Yaris järeltulija juures. Samuti räägitakse hübriidist ja minimikrobussikesest, mis iQ tehnikat ära kasutada saaksid.