Jaapani meedia teatel on nüüd alust arvata, et Toyota on vargsi arendanud uudset akutehnoloogiat ning mõne aasta pärast jõuab müügile esimene pika sõiduraadiusega elektriauto, kirjutab Accelerista.com.

Kui elektriauto, siis selline, mis suudab sõita kaugemale, ja mille laadimine ei kestaks kauem kui kestab tavalise sisepõlemismootoriga auto tankimine – ilmselt nii mõtlesid Toyota insenerid, kes särtsaka sõiduki arendamisel tahavad lüüa kaks kärbest ühe hoobiga: tulla turule täiesti uudse akutüübiga ja lühendada elektriauto laadimisaega märkimisväärselt.

Praegu elektrisõidukitel levinud liitium-ioonakud on kobakad, nende laadimiseks kulub parimal juhul paarkümmend minutit ning nende mahutavus on väike, mis tähendab, et sellise elektriautoga ei saa kuigi kaugele sõita, enamasti jääb sõiduulatus 300-400 kilomeetri piiresse.

Jaapani päevaleht Chunichi Shimbun vahendab, et Toyota on mitmeid aastaid tegelenud uudse tahke liitium-ioonaku väljatöötamisega.

Tahket elektrolüüti kasutav aku on kergem, kompaktsem, oluliselt suurema mahtuvusega ning selle laadimine käib paari minutiga. Toyota loodab esimesed tahke akuga elektriautod teedele saada juba kolme aasta pärast.