Kui te olete veetnud pärastlõuna Itaalia maalilistel teedel, sõites ringi uue 780 hj arendava Ferrariga, siis on loomulik, et soovite seejärel korraks pimedas toas pikali visata, et talletatud muljelasu natukenegi korrastada. Sest iga vastuse kohta, mida F12tdf teile annab, paistab ta püstitavat ka uue küsimuse.

Kuid sellist sisekaemuslikku hetke meil päevakavas pole. Vähemalt mitte täna. Kuid Fioranosse tagasi pöördudes, peopesad higised ja silmad innust pakitsemas, leiame need viis minutit, et laadida alla filmijupp, kus esineb Ferrari kõige kõrgepalgalisem töötaja Sebastian Vettel. Eelmisel päeval toimunud hooaja lõpuüritusel Finali Mondiali kompas F12tdf-i piire tema meeskonnakaaslane Kimi Räikkönen, kes sellega Mugello peasirgel ka sõõrikuid joonistas. Ta on üks lahe mees. Kuid Vettel on just nüüdsama lõpetanud Fioranol mõned hoopis ambitsioonikamad ringid.

F12tdf-st rääkides on selle kübaratrikiks nelikroolimine, millel nimeks passo corto virtuale (virtuaalselt lühemaks muudetud telgede vahe). ZF-i poolt loodud süsteem kasutab tagarataste juhtimiseks elektromehaanilisi ajameid, mis võimaldavad neid kuni ühe kraadi ulatuses keerata. Ferrari sõnul teeb süsteem koostööd esiratastega, parandades kiirel sõidul nii roolile reageerimist kui ka auto stabiilsust. Vettel pole sellel alal võhik, kuid tühjalt 1415 kg kaaluv F12tdf on umbes kaks korda raskem kui tema vormelauto SF15-T, mida ta lõppenud hooajal kasutas. Seega: mida ta sellest arvab?

„Auto stabiilsus ja tasakaal on kiiresti sõites hämmastav,“ ütleb ta naeratuse saatel, mille poodiumile naasmise tunnistajaks me kõik mullusel hooajal olime ... ent ülejäänu leiate TopGear Eesti veebruarinumbrist!
TopGear Eesti

VEEL VÄRSKES AJAKIRJAS:

  • • 308 R Hybrid saab sada sisse nelja sekundiga ja kulutab 100 km läbimiseks keskmiselt kolm liitrit kütust. Me saame selle vallatu lõvikutsikaga lähemalt tutvuda.
  • • 500 hj arendav luukpära? Tühiasi! Ringrajale mõeldud Renault’ võistlusauto on hoopis teine tera. Kinnitage rihmad.
  • • Turbod? Ilma vastava embleemita 911-l? Jep. Tere tulemast tulevikku! Ja muretsemiseks pole põhjust – see pole minevikust sedavõrd erinev.
  • • Vesinik – tuleviku kütus, millel on plahvatuslik maine. On aeg tõestada, et see tehnoloogia on turvaline. Top Gear veab vesinikutoitel Toyota Mirais ilutulestiku rakette.
  • • Tekitame liivatormi kadu külvava Lamborghini rotsteriga Aventador LP 750-4 SV, mille tippkiiruseks on 350 km/h.
  • Dodge Challenger SRT Hellcat: Kahe võtme taha peidavad end kaks kassi: palliks söödetud kohiloom ja marutõbine fuuria.
  • Proovisõidus: Audi A4, Opel Astra, Renault Mégane ja tümakast mürtsuv peobuss.