2016. aasta on Eestis uute sõiduautode müügi osas eelmise aastaga kõrvutatuna näidanud kerget kasvutrendi. Jaanuarist oktoobrini on ühtekokku müüdud 19 288 uut sõiduautot ning november ja detsember lisavad sellele numbrile veel vähemalt paar tuhat autot.

Võrreldes kõigi aegade rekordtulemusega 2007. aastal, mil müüdi 30 902 uut sõiduautot, on see number tagasihoidlik. Üldiselt aga võib turul märgata positiivset meeleolu, uute autode ostmine on paljudel päevakorras. Automarkide esikümmet on kogu tänavuse aasta valitsenud Toyota ja Škoda, Volkswagen ja Honda püsivad neil kindlalt kannul. Mudelite esikümnes on ilma teinud Škoda Octavia, millel on tihedalt sabas Toyota Avensis ja Auris.

Paaril viimasel kuul on toredat müüki teinud ka Renault Mégane ja Opel Astra; neist kahest üks võib aasta lõpuks esikümne praeguse rivi ka segamini lüüa. Üksnes popimate mudelite põhjal otsustades ei ole eestlased sugugi ainult maasturilaadsete toodete usku – esikümnest leiab neli tõsiseltvõetavat linnamaasturit ning ühe kõrgendatud nelikveolise (Subaru Legacy/Outback).

JAANUAR-OKTOOBER 2016
EESTI AUTOMARKIDE MÜÜGI TOP 10

Koht Mark 2016 kokku

  • 1 TOYOTA 3 046
  • 2 ŠKODA 2 104
  • 3 VOLKSWAGEN 1 501
  • 4 RENAULT 1 401
  • 5 HONDA 1 369
  • 6 KIA 1 087
  • 7 NISSAN 1 081
  • 8 SUBARU 944
  • 9 OPEL 762
  • 10 PEUGEOT 752

POPULAARSEMATE MUDELITE TOP 10

Koht Mark Mudel 2016 kokku

  • 1 ŠKODA Octavia        964
  • 2 TOYOTA Avensis      761
  • 3 TOYOTA Auris          690
  • 4 NISSAN Qashqai      674
  • 5 HONDA CR-V           600
  • 6 VOLKSWAGEN Passat 584
  • 7 SUBARU Legacy       512
  • 8 TOYOTA RAV4         499
  • 9 KIA Sportage            479
  • 10 ŠKODA Fabia         460
Škoda Octavia
Favoriit juba ei-tea-mitmendat-aastat-järjest. Kiiremad versioonid on hinnas noorte pereisade seas, kõik muud kõigi teiste seas.

Toyota Avensis
2. koht tabelis. Soliidne, ruumikas, mugav - seda autot ihaldavad nii ettevõtjad esindusautoks kui pered igapäevasõitudeks.

Toyota Auris
3. koht tabelis. Populaarne nii perede, ettevõtjate kui rendifirmade seas. Hübriidina eriti säästlik, samal ajal särtsakas.

Nissan Qashqai
4. koht tabelis. Tänavu mitu kuud mudelitabelis esikohta hoidnud krossover, eelmise aasta võidumees. Meeldib... ikka kõigile!

Honda CR-V
5. koht tabelis. Läbi aegade üks populaarsemaid linnamaastureid Eesti turul. Ostavad mehed, sõidavad naised.

Volkswagen Passat
6. koht tabelis. Esinduslik auto, mis meeldib nii ettevõtjatele kui ... peamiselt meestele.

Subaru Legacy/Outback
7. koht tabelis. Subaristid on eraldi liik inimesi, kes ei tunne vanust, rahvust ega rahalist seisu.

Toyota RAV4
8. koht tabelis. Hübriidina järjest populaarsem, selle särtsakus ja säästlikkus võluvad pea kõiki, kes kord rooli istunud.

Kia Sportage
9. koht tabelis. Ruumikas, mugav, pop ja noortepärane linnamaastur. Meeldib peredele, aga ka noortele meestele.

Škoda Fabia
10. koht tabelis. Ruumikas väikeauto, mida armastavad nii noored kui vanad, eraisikud kui ettevõtjad.

KES NEID AUTOSID OSTAVAD? MIS AUTO SOBIKS SULLE?

10. ŠKODA FABIA Fabia ostjad võib laias laastus jagada kolmeks. Fabia HB keretüübi puhul on ostjateks enamasti naisterahvad vanuses 35-45. See auto ostetakse perre teiseks autoks või siis ostavad Fabia HB endale üksikud nasiterahvad, kes ei taha vana auto remondiga tegeleda.

Teise suure grupi moodustavad paarid, vanuses 50+. Enamuse jaoks on tegemist elus esimese uue autoga ja suurem osa neist väidab, et arvatavasti jääb see enne pensionile minekut ka viimaseks soetatavaks autoks. Nende paaride eelistatuim mudel on Fabia Combi, sest sobib hästi maakoju või suvilasse sõitmiseks ja tarvilike asjade veoks.

Kolmas Fabia sihtgrupp on praktilise meelega ärikliendid. Ka nende valik langeb enamasti Fabia Combi peale, sest universaalkerega auto katab mahutavuse vajadused ning selle hind on soodne. Ka ei ole selles klassis Fabiale eriti arvestatavaid alternatiive.

9. KIA SPORTAGE Kia Sportage peamise ostjaskonna moodustavad pered, kus kasvab kaks last. Selle pere liikmed on aktiivse maailmavaatega, sportlikud, keskmisest kõrgema sissetulekuga, aga sealjuures teadlikud ja praktilise meelega ostjad.