Jälle tuleb alustada sellest, et arv 300 mudeliindeksis ei tähenda praegu midagi. Kunagi, esimeses põlvkonnas oli olemas versioon IS 300, ilma h-täheta. Võiks öelda peaaegu legendaarne mudel, mida viis edasi kolmeliitrine reaskuuene mootor.

Praeguse IS 300h (h nagu hübriid) kohta aga ei saa kuidagi öelda, et see liiguks sama energiliselt nagu kunagine kolmeliitrine. Pigem võib IS 300h liikumisviisi nimetada hillitsetuks. See aga pole sugugi negatiivne hinnang, otse vastupidi.

Proovisõiduauto tehnilised üksikasjad: Lexus IS 300h

  • Mootor: R4, bensiin + elektrimootor
  • Töömaht: 2494 cm³
  • Võimsus: 133 kW/181 hj @ 6000 p/min
  • Pöördemoment: 221 Nm @ 4200–5400 p/min
  • Elektrimootori võimsus: 105 kW (143 hj)
  • Elektrimootori moment: 300 Nm
  • Süsteemivõimsus: 164 kW (223 hj)
  • Tippkiirus: 200 km/h
  • 0–100 km/h: 8,3 s
  • Jõuülekanne: tagavedu, astmeteta käigukast
  • Kütusepaak: 66 l
  • Välismõõtmed (P/L/K) : 4680/1810*/1430 mm
  • Teljevahe: 2800 mm
  • Pakiruum (VDA): 450 l
  • Mass (EU): 1620–1680 kg
  • Keskmine kütusekulu: 4,3 l/100 km
  • Hind alates: 38 810 eurost
  • * ilma välispeegliteta

223 hobujõudu ja vähemalt 300 njuutonmeetrit

Bensiini- ja elektrimootori ühistöös on saadaval 223 hj ja vähemalt 300 Nm, kuid gaasipedaali põhja vajutades tundub kiirendus tagasihoidlik. Samas ütlevad tehnoandmed, et „sajani“ jõudmiseks kulub 8,3 sekundit – täitsa OK.

Aga jätame kiirenduse sinnapaika. Kes IS-iga kähku tahab sõita, võib alati valida IS 200t. Mingil põhjusel eelistab enamus ostjatest aga ikka hübriidi.

Astmeteta jõuülekande ületamatu sujuvus ja auto suurust arvestades pea olematu kütusekulu (minul tuli 500 kilomeetri keskmiseks 6,2 l/100 km, aga ma täiesti usun, et maanteel võib kümme penikoormat ka viie liitriga läbida) on kahtlemata tugevad argumendid. Ent minu arvates mitte peamised.