Igavuse ja mõistlikkuse lõputust soost on legendaarse Golf GTI uusim versioon rabelenud end välja juba ainuüksi Golfi enda särtsakama disaini abil. Ei ole seegi nüüd mingi võistleja Ford Focus RS'i metsikusega või Renault Megane R32R'i puristlikkusega, ent mingi tagasihoidlik tüüp GTI enam pole. See on tõepoolest intensiivne.

Masina südameks olev 2-liitrine TSI arendab 210 hj, mis suunatakse pai olemisega pahapoisi 17-tollistesse esiratastesse kuuekäigulise kahe siduriga otselülitusega DSG käigukasti vahendusel. Nii et käiguvahetuste ülimalt kiirel, pea hetkelisel kulgemisel ei tule pikemalt peatuda. Nagu ka auto nutikal esidiferentsiaalil.

Tippkiirus on GTI'l pea 240 km/h - teadmine, millest eriti kasu pole. Küll aga paneb imestama auto ametlik kiirendusnäitaja 6,9 sekundit. Nimelt ei näi GTI musklis roolist kinni hoides ning end auto klassikaliselt ruudulistesse sportistmetesse suruda lastes see number küll õige ega aus. Punane paharet on kindlasti midagi ise tabelisse kantud teabe juures sekeldanud, enese võimeid pehmemaks valetanud, kuna kiirenduse sensatsiooni põhjal võiks sellest ajast kõva sekundi küll maha hammustada. Vaid kohaltmineku alguses tuleb turbo rakendumise eel veidi oodata.

Keskmine kütusekulu on tänu nutikale mootorile ja efektiivsele automaatkastile vaid veidi suurem kui ametlik kiirendusaeg. Kui jalga ikka vastu matti hoida, saab numbri kindlasti kõvasti kõrgemale, ent sugugi mitte utoopilistesse sfääridesse ajada. Nii tasakaalus on uus GTI, mil lasub ju aastakümnete pikkuse ajaloo, legendi ja monumendi vastutusrikas taak ning automaailma alt vedada on sel lausa keelatud. Ootuste petmine oleks GTI lõpp.

Oma positsioonil tunneb kuum Golf end kindlasti paremini kui eales varem, sest sellele pole tõesti mitte midagi ette heita. Koostekvaliteet on uutel Volkswagenitel perfektne, materjalivalik ei solva enam kedagi ning juhitavuselt lähenetakse aina ohtlikumalt Audidele. Ainult et viimastest on GTI'ga palju mugavam sõita. Ruumika Golfina on see ka endiselt praktiline.

Mida aeg edasi, seda lihtsamaks näib GTI'l oma turuosas valitseminemuutuvat. Kunagised kasvuraskused on selja taha jäänud, vanaduspõlveveel oodata pole. GTI purjetab täpselt kaasaegsete sportautodearenguskaala keskel. Kütuse õgimisest päästab masina 21. sajandisisepõlemismootor, mingitest hübriididest või elektrilistest GTI'destpole - hoidku jumal! - veel sosistamagi hakatud.

Volkswagen GolfGTI on seega jõudnud oma parimaisse aastaisse. Mingi laisk jutumeesKarlsson see samas pole. „Jutukalt" luksuslikule interjöörile jaruumikale salongile lisaks pakub GTI kõva minekut ja toob näolekoerairve. Oleks inimestelgi pikk keel, ripuks see GTI juhil kindlastialatasa suust välja.

Efektselt läikivates jooksukingades GTI sisuline ja sümboolne väärtus annavad kokku nii võimsa löögirusika, et selle võib muretult pubilauale virutada ka siis, kui seal juba Focus RS'i või isegi Maserati omaniku kägardunud kamal juba ees. Iga mats saab aru, et Golf GTI näol on tegemist siniverelisega, mis siis, et see on tegelikult keskmise pereauto juurtega.

Mis saab aga siis, kui praalivasse seltskonda lisandub seksika Scirocco omaniku treenitud kämmal? See paneb bravuurikalt GTI soetanu kindlasti sügavalt neelatama. Ehk oleks pidanud ikkagi selle veel ühe sammu ära tegema ning täisverelisema sportauto välimusega, suisa kupeeks tituleeritud kolmeukselise Scirocco kasuks otsustama? Pole ju lapsed veel sugugi suured, et tagaistmele ära ei mahuks ning sõiduomadustelt on Scirocco GTI'ga väga sarnane. Legendki on sel olemas ja vaata, et peenema sisugagi.

Manuaalkastiga kolmeukselise VW Golf GTI hinnaks on 383.300.- krooni. DSG'ga varustet on väärt 418.400.- ning viieukselised vastavalt veidi enam.  Sportliku luukpära tehnilised andmed leiad siit.