Mazda6 soetatakse kena välimuse ja sportlike sõiduomaduste tõttu. Kui esimesele polnud klientidel suurt midagi ette heita ning seda ka eriti ei muudetud, kui nüüdsest eenduvad küljekarbid ja mõni üksik detail tuledes välja arvata, siis sõitu pidasid mõned isegi liialt sportlikuks ja jäigaks. Seetõttu otsustas Mazda oma kuuenda nüüd veidi pehmemaks kruttida.

Nii on näiteks vahetatud amortisaatorid lodevamate vastu ning hulk pukse siin-seal vedrustuses, poolraami küljes jm. pole enam nii jäigad kui varemalt. Väga raske on teha vahet eelmise mudeli ja uue sõiduomadusi üle pika perioodi üksteise kõrvale sättides, ent kuues tundub tõesti õige pisut pehmem. Juhitavuses samas kompromisse tehtud pole ning kuna päris ringrajale ühe edevamat sorti pereautoga siiski ei minda, tuleb uskuda tabeleid ja testijaid.

Salongis vaatab kõrgemal varustusastmel vastu klaverimust läikiv pind ning harjatud terase välimusega plastist liistud. Laes tervitab prillipapasid uus panipaik - prillitoos. Kesksele ekraanitriibule on teave nüüd veidi loogilisemalt korraldatud. Nupud ja valitsed on kõik samades paikades, mis ennegi, ainult väikese erandiga. Nimelt valmistas paljudele, eriti eakamatele Mazda6 omanikele peavalu roolile koondatud klahvistik, kust sai raadiole ja pardakompuutrile lisaks juhtida ka kliimaseadme tööd. See kõik oli tõesti veidi keeruline ja ülekujatud ning on nüüdseks hoopis loogilisema ja intuitiivsema klaviatuurikesega asendatud. Tehnoloogiafriigid kindlasti nuuksuvad, ent milleks üle pingutada?

Auto hinnad on jäänud praktiliselt samaks, varustustasemeid saab aga vabamalt kompileerida ning luksusemaiaile tullakse vastu võimalusega tellida ka helepruun nahksisu. Mootorid on muutunud kübeke ökonoomsemaiks ning saastavad keskkonda veidike vähem. Mõni tuleb isegi stopp-start süsteemiga nagu 2-liitrine DISI bensiinimootor. Säästmaks veelgi kütust, on manuaalkastis pooled käigud pikema ülekande saanud, et maanteel pöörded madalamale tuleksid.

Väljast paistab silma esibamper, mis on võtnud juba uuenenud Mazda3’ga rohkem joondu. Udutuled asuvad nüüd isiklikes õhuvõtukolmnurkades, mis läigivad uhkemalt vastu kui varem ning Mazda viienurkse esivõre kuju rõhutab madalam sissevõtuava veelgi. Pakiruumi luugil või universaalkere puhul tagaakna kohal võib leiduda nüüdsest kerge spoiler.

Kes muretseb Mazda6 roolilati vastupidavuse üle, siis nende rõõmuks võib öelda, et mõlemal pool on uuendatud tolmukatte kinnitusvitsad, nii et hinnalisi tagajärgi esile kutsuv sodi sinna vahele enam nii hõlpsasti ei pääse. Nähtavust on aga parandatud uute kurvituledega: ksenoonlaternate luubid pööravad süsteemiga AFL varustatud autodel kurviga kenasti kaasa nagu paludel teistelgi tootjatel tavaks. Ning mis eriti mõnus – lõpuks ometi teeb ka Mazda6 suunatuli ühe liigutuse peale kolm järjestikust vilgutust. Äkkpidurduse korral, täpsemalt siis, kui aeglustusjõud ületab 0,7 G, hakkavad ohutuled ärevalt plinkima, et kaasliiklejaid tagant otsasõidu ohust teavitada.

Lõpetuseks saab mainida ka uut täheühendit HLA, mis märgib nõlvalt tõusu abi. HLA kasutab dünaamilist stabiilsuskontrolli (DSC), et hoida ära kallakult sõitu alustades sõiduki veeremist tahapoole. Kui juht vabastab piduripedaali, et vajutada kallakult ülesse liikumiseks gaasi, hoidab auto pidureid peal ning sõidukit paigal hetkeni, mil mootori väändemoment ületab mäest üles liikumiseks vaja mineva piiri. Kuni on piisavalt jõudu, et kallakult liikuma hakata. Väikse kallaku peal olles vabastatakse pidurid kiirelt, järsema kallaku peal aga sujuvalt, tagades sujuva ning enesekindla kohalt ära võtu. Iseõppiv süsteem tagab, et HLA töötab alati hästi ja vaid siis, kui teda vajatakse.

Nii lihtne ja kuiv uuenenud Mazda6 sisu ongi. Muudatused on sisulised, aga väga tagasihoidlikud. Üldjoontes on asi täpselt sama, mis enne. Tõsi – sõit on veidikene pehmem ja hiirekõrva võrra ökonoomsem. Ehk oleks väljast siiski võinud suuremaid disainimuudatusi teha. Mitte, et senisel midagi viga oleks, aga lihtsalt – et oleks põnevam ja et midagi siiski rohkem muutunud oleks.

Uuenenud Mazda6 tehnilise teabe ja hinnakirja leiad SIIT.

Üle saja autotesti leiad alati SIIT!

Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!