Hoolimata YouTube'i ahvatlustest kasutavad neid pigem professionaalsed autojuhid, kes veedavad rooli taga enamuse oma päevast. Tõenäosusteooria järgi on neil lihtsam suurem võimalus sattuda avariisse ja seega võib neil olla pardakaamerast ka praktilisem kasu kui juutuubi ülesriputatud naljakast liikulusvideost, kirjutab Digitest.ee.

Reaalne elu ja reaalselt ohtlikud olukorrad aga ei sõltu alati selle arvustuse lugeja potentsiaalselt veatust juhtimisoskusest, sest meie liiklus on täpselt nii tugev nagu selle kõige nõrgem lüli ning ilmselt on igal seda lugeval autojuhil lülide nõrkuse teemal kogemusi rohkem kui küll.

Igatahes õnnestus selles ülevaates vaadeldava autokaameraga jäädvustada olukord, mis oleks teise poole süü läbi äärepealt päädinud laupkokkupõrkega. Õnneks polnud vaid kiirus selleks veel piisav. Seda olukorda võib huviline näha näidisvideol siinsamas allpool.

Kuna autoaken oli parajalt porine, on pilt pisut udune aga pakub põnevust sellegipoolest. Pildikvaliteedi juures peatume allpool.

Antud vahejuhtum pani allakirjutanud igatahes sügavalt mõtlema pardakaamera soetamise peale. Seega võib vajadus korraliku pardakaamera, nagu seda on Datakam G5-CITY, järgi tekkida igal autojuhil sõiduoskustest sõltumata.

Ehkki antud pardakaamera on ilmselgelt üks professionaalsemaid, mida ma käes olen hoidnud, siis antud arvustuses lähtun ma pigem tavakasutaja kui näiteks logistikafirma arendusjuhi vaatevinklist.

Tegelikult on erinevaid võimalusi kaamera peenhäälestamiseks sedavõrd rohkelt, et antud arvustuse formaat võimaldab käsitleda neist vaid murdosa ning kaamera täielikuks ülevaateks oleks vaja kirjutada raamat või teha teleseriaal.

Foto: Digitest.ee

Komplekt

Datakam G5 oli selle ülevaate kirjutamise ajal saadaval kolmes erinevas versioonis. Videokvaliteet on kõikidel kaameratel identne.

G5-CITY PRO ja G5-CITY MAX on muus osas identsed – MAXile on lisatud lihtsalt komplekti kaks 32 GB mahutavusega mälukaarti. G5-CITY (hallis karbis) versioon on ilma GPSita.

Hiljuti on Datakami suguvõssa lisandunud ka G5 REAL mudelid – GPSiga ja ilma. REAL-mudelid erinevad CITY kaameratest objektiivi poolest. Kui CITY-objektiiv on 130-kraadise vaatenurgaga, et kaadrisse mahiks võimalikult palju eesmist ala, siis REAL-objektiiv on pisut kitsama 110-kraadise vaatenurgaga – selleks, et autonumbrid ja muud detailid oleksid paremini näha.

Siin ülevaates oli lähima vaatluse all ja kasutuses Datakam G5-CITY MAX.

Pakend on soliidne nagu mõnel kallimapoolsel käekellal. Kompaktsesse läbipaistvasse plastkarpi mahub lisaks kaamerale veel ohtralt komplekti kuuluvat lisavarustust:

  • iminapaga kaamerahoidik
  • kleepribaga kaamerahoidik
  • kaheosaline nailonist pakend (mida kasutusõpetuses peenelt kandekohvriks kutsutakse)
  • kahe (!) USB-pordiga laadimisadapter
  • pikem USB-juhe kaamera ühendamiseks toiteallikaga (auto sigaretisüütajaga)
  • tavaline lühike micro-USB kaabel
  • kaks 32 GB mälukaarti
  • kasutamisõpetus
  • mikrokiust lapp kaamera optika puhastamiseks.

See, et laadimisadapter on varustatud mitte ühe, vaid kahe USB-pordiga on eriti kiiduväärne, sest tihti vajab samast toiteallikast energiat ka auto GPS või tahab laadimist nutitelefon või –tahvel. Ka on meeldiv, et selle mudeli puhul ei ole koonerdatud mälukaartidega.

Foto: Digitest.ee

Välimus

Datakam G5-Maxi välimus on meeldivalt soliidne ja kompaktne. Isegi veidi võidusõiduauto või vähemalt BMW esteetikaga. Pikliku ja kitsana ei võta see esiklaasil eriti palju ruumi ega mõju mingilgi moel segavalt.

Mõistagi kaasneb kompaktse kujuga pisem ekraan, kuid olgem ausad – G5-Max on eeskätt mõeldud ju salvestamiseks, mitte salvestatu taasesitamiseks. Seega puudub suurema ekraani järgi igasugune reaalne vajadus. Nii näitas G5-Max sõidu ajal ekraanipildi asemel hoopis sõidukiirust

Plastist korpusest hoolimata tundub kaamera käes igati tihke tükina tänu keskmisest korralikumale koostekvaliteedile.

Professionaalset välimust lisavab kaamerale objektiivi varjuk. See on eemaldatav, valmistatud pehmemapoolsest kummist ja hoiab ära otsese päikesevalguse langemise terava nurga alt objektiivi esiläätsele, tagades nii hea pildikvaliteedi ka külgvalguse korral. Soodsamatel autokaameratel sellist päikesevarjukit objektiivi küljes pole.

Kaamera kinnitamiseks on kaks võimalust. Iminapaga kinnitus on mõeldud ajutisemaks lahenduseks. Väiksem ja diskreetsem kinnitub liimiribaga ja on n-ö permanentsem lahendus. Sellega on näiteks hea kaamerat statsionaarselt esiklaasi üleserva tagasivaatepeegli varju, paigutada.

See on ka tootja ametlik soovitus, mida siinkirjutaja siiski eiras, paigutades kaamera iminapaga aluse abil klaasi alumisse ossa, et vältida auto lae alt ripnevat kaablit.

Pealkirjas võrdlesin ma G5-Maxi Mercedes Benzi maineka Geländewageni ehk siis G-seeriaga, kus on funktsionaalsus ühendatud küllusliku luksusega. Datakam G5-Max oma võimalusterohkusega meenutas just seda legendaarset kõikjalsõitjat. Aga alustagem algusest.