Nipp ise on lihtne: kui elektriauto aku on tühi, tuleb korraks peatuda jaamas, kus autost võetakse välja tühi aku ja pannakse sisse täis aku.

Nii saaks akusid rahus laadida jaamas, kuid auto peab sõidu katkestama üksnes 90 sekundiks.

Nüüd on Tesla selle mõtte, et katta maa akuvahetuspunktidega, juba enne ärategemist maha matnud, kirjutab The Verge. Umbes nii andis firma juht Musk mõista ühele aktsionärile, kes teema kohta küsis.

Muski sõnul on Tesla prooviks katnud San Francisco ja Los Angelese vahelise ligi 600-kilomeetrise tee akuvahetuspunktidega ja saatnud autoomanikele kutsed tulla neid proovima.

Madal huvi akuvahetuse vastu

"Me saatsime välja umbes 200 kutset ja kokku umbes neli või viis inimest proovisid akuvahetust. Ja igaüks neist proovis seda vaid ühe korra," seletas Musk.

"Inimesed lihtsalt ei hooli sellest võttes," ütles ta. Kui sõita maanteel niikaua, et auto aku tühjaks saab, on juba niikuinii aeg sirutada jalgu, käia tualetis ja võtta kohvi. Selle ajaga laeb auto Superchargeri kiirlaadijas end Muski sõnul juba täis.

Kui Elon Musk ütles, et 200-st inimesest vaid viis on valmis akut vahetama, siis jättis ta mainimata sellega kaasneva ebamugavuse. Nimelt tuli proovilõigul enne akuvahetuspunktides aeg kokku leppida, millal elektriauto sinna jõuab ja tahab akut vahetada.

Kiirlaadijad Eestisse

See on väga ebamugav viis oma sõite planeerida ja akuvahetust kasutada, seega pole ime, et nõudlus selle järele madalaks on jäänud.

Tõenäoliselt oleks maa katmine akuvahetuspunktidega firma jaoks lihtsalt äriliselt kahjulikum kui näiteks kiirlaadijatega, mis peaks järgmisel aastal Eestissegi jõudma.

Kui firma praegusel põhimudelil Model S-il on akuvahetuse tugi olemas, siis sügisel välja tulevas linnamaasturis Model X ei pruugi valmidust selle jaoks ollagi.