Lapse või looma autosse jätmine võib kaasa tuua väga tõsiseid tagajärgi – isegi surma. Lisaks on autos valitseval kõrgel temperatuuril negatiivne mõju autojuhi tähelepanuvõimele ja füüsilisele seisundile, mis omakorda suurendab õnnetuste riski.

Päike võib auto interjööri nii üles kuumutada, et see muutub poole tunniga eluohtlikuks ja seda isegi suhteliselt jaheda ilmaga. See tuleneb asjaolust, et sisetemperatuuri tõus sõltub esmajoones siseneva päikesevalguse hulgast ja mitte niivõrd välistemperatuurist. „Akende lahti kerimine ei vähenda märkimisväärselt temperatuuri, kuna õhuringlus seisvas autos pole piisav. Pealegi meelitab lahtise aknaga pargitud auto ligi vargaid,“ märgivad Renault’ sõidukooli õpetajad.

Kuuma ilmaga pargitud autosse jäämine on väga ohtlik ja seepärast on vajalik alati enne lahkumist veenduda, et ühtegi sõitjat (sealhulgas lemmiklooma) pole autosse jäänud. Eriti tundlikud temperatuurile on väiksed lapsed – oma proportsioonide tõttu kaotavad lapsed kõrgest temperatuurist tingituna rohkem vett. Seepärast võib nende päikese kätte ja autosse jätmine lõppeda traagiliselt.

Kõrge temperatuur autos on ohtlik ka loomadele. Kui lähete kuuma ilmaga reisile ja võtate kaasa lemmiklooma, siis peate oma teekonda nõnda planeerima, et ei peaks teda üksi autosse jätma. „Soovitame peatuste ajal valida kohti, kus loomad on teretulnud ja saaksite nad endaga kaasa võtta. Kui teate juba ette, et teil on peatudes tarvis loom autosse jätta, siis on mõistlik teda hoopis mitte kaasa võtta,“ soovitavad Renault’ sõidukooli instruktorid.

Kui võimalik, siis parkige oma auto varju. Pärast naasmist kuumenenud auto juurde, avage esmalt kõik uksed ja oodake mõni minut, et sisetemperatuur kukuks.

Kuuma ilmaga päevadel peaksid jalakäijad olema osavõtlikud, kui märkavad autosse jäetud last või kodulooma. „Kui märkate autos valveta jäetud last, siis andke sellest politseile või muule pädevale instantsile märku. Mingil juhul te ei tohiks sellist situatsiooni eirata,“ ütlevad Renault’ sõidukooli õpetajad.

„Suvel on salong kuum ka sõidu ajal. Sõitjad peaksid meeles hoidma, et interjöör on tarvis siiski maha jahutada, sest palavus mõjub negatiivselt sõidumugavusele ja –ohutusele. Autojuht, kes peab sõitma kõrge temperatuuriga autos, väsib kiiresti ja ka tema tähelepanuvõime väheneb,“ ütlevad Renault’ sõidukooli instruktorid. Kui auto on varustatud konditsioneeriga, siis on mõistlik seda sõidu ajal kasutada, et sisetemperatuur oleks mõni kraad madalam kui välistemperatuur. Tuleb ka meeles pidada, et liiga suur temperatuuri erinevus võib kaasa tuua külmetuse. Õhukonditsioneerita auto puhul peaksite kasutama ventilatsiooni või kerima alla akna.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!