Teadlased leidsid, et Euroopas sureb selle tagajärjel ligikaudu 1200 inimest, kaotades kümme aastat oma elust, kirjutab ERR Novaator.

Autode valmistaja tunnistas 2015. aastal, et on seitsme aastaga müünud 11 miljonit petuseadmega diiselsõidukit.

Seejärel kutsus tootja nii USA-s kui ka Euroopas vastavad sõidukid tagasi, kuid Massachusetsi tehnoloogiainstituudi (MIT) teadlased leidsid, et USA-s juba müüdud 482 000 sõidukit põhjustavad riigis umbes 60 enneaegset surma.

Nüüd uuriti Volkswageni koduriiki, Saksamaad, kus müüdi 2,6 miljonit petuseadmega autot Volkswageni, Audi, Škoda ja Seati nime all.

MIT-i uudise kohaselt jõudsid teadlased järeldusele, et tootja lämmastikoksiidi ehk NOx nõudeid neli korda ületavad autod on avaldanud märkimisväärset mõju rahva tervisele mitte ainult Saksamaal, vaid kogu Euroopas.

Teadlased arvutasid välja, et enam kui tuhat inimest sureb reostuse tõttu enneaegselt. Nendest alla poole sureb tõenäoliselt Saksamaal ja sellest riigist ostetud autode tagajärjel enam kui 60 protsenti enneaegsetest surmadest esineb naaberriikides, põhiliselt Poolas, Prantsusmaal ja Tšehhi Vabariigis.

Õhureostus ei tunnista riigipiire ning mõjutab tervist kõikjal ümbruses, eriti Kesk-Euroopa tihedalt asustatud aladel.

Kui Volkswagen suudab käesoleva aasta lõpuks kõik petuseadmega autod ümber ehitada, aitaks see vältida veel 2600 enneaegset surma ehk säästaks kokku 29 000 eluaastat ning vastavalt 4,1 miljardit eurot tervisekulusid.