• Ruumikas ja luksuslik pere- ja esindusauto
  • Üks, ehtameerikalik V8 jõuallikas
  • Kuuekohaline hind

AJALUGU Samas, mis oleks suurusehullustus väikese absurdita? Seitsmekümnendate energiakriis (tipud 1973, 1979) sundis Ühendriikide valitsust autode kütusekulule piire peale panema. Keegi ajas numbrid segamini (või siis oli lihtsalt omakasu peal väljas) ja kehtestas sõiduautodele oluliselt karmimad nõuded kui maasturitele ja kergveokitele.

Moodsalt väljendudes muudeti mõtteviisi paradigmat: ameeriklased hakkasid eelistama pick-up’e ja SUV-sid, muu maailm sörkis vaimustunult ameeriklaste sabas. SUVide ehk enamasti nelikveoliste “mitte-maanteesõidukite” pöörane buum sai tõenäoliselt alguse 1984. aastal, mil liinilt veeres esimene XJ ehk Jeep Cherokee.

XXI sajandi teisel kümnendil moodustavad kõikjalsõitjad iga enesest lugupidava autotootja mudelirivist olulise osa. Kuidas ka jaapanlased, sakslased jt. ei pingutaks, ehe maastur on ja jääb päritolult ameeriklaseks.

Cadillac Escalade on üks esimesi luksusmaastureid. Ehkki enne teda tegi seksodroomi ja šampanjakapiga ratastel maja triki ära Fordi Lincoln Navigator, on alates 1999. aastast, mil esimene põlvkond Escalade’ rattad alla sai, luksusmaasturi troon võetud. Tagasi mõttemängu juurde: mõtlen luksusmaastur, ütlen Cadlillac Escalade.

LUGU 7. oktoobril, 2013 aastal esitleti new Yorgis suurejooneliselt Escalade’i neljandat põlvkonda. Jätame vahele aasta 2014 ja kaks kolmandikku 2015. aastast, mil Escalade Ühendriikides ühe müüginumbri teise järel alistas; ja hüppame Eesti sügisesse. Vaid poolteist aastat ootamist ja ennäe, ongi värske Escalade otsaga Eestis. Mitte üleliia innukas jõudmine, ütleks. Hea, et enne järgmist näosilumist mudelit meile ikka näha antakse. Sest proovisõit on üks asi, tellimine teine ja kättesaamine sootuks kolmas ja eraldiseisev lugu.

ALGUSE ASI Igatahes, siin ma nüüd koos tütrega kõnnin, võtmepult peos, tehes uue Escalade’i ümber uudishimulikke ringe. Seitsmekohaline auto on suur. Suurem kui burksiputka, mis mu kodutee ääre jääb. Kõrgem ka. Sisse ronimine pole siiski probleem, sest autoust avades sõidab välja astmelaud.