Mais testis erafirma SpaceX edukalt oma kosmoseaeva Dragon meeskonna evakueerumissüsteemi Crew Dragon's Launch Abort System (LAS), mis kujutas endast meeskonnakapsli irdumist kanderaketi küljest ja laskumist langevarjudega maa peale. See osutus edukaks, kuigi ei tõestanud veel plahvatavast raketist irdumist.

Kuid mis juhtub, kui plahvatuse hetkel meeskond pole turvaliselt kapslis istumas ja hooldusmeeskond askeldab  veel stardiplatsil. Pole just haruldased juhtumid, kus rakett plahvatab enne starti ja tapab inimesi just maa peal.

Niisiis, NASA testib nüüd 20,4 tonni kaaluvat soomusmasinat MRAP, mis peaks aitama inimesi kiirkorras plahvatuse alt ära toimetada.

Kuna raketi start on selgelt võrreldav hiigelpommi plahvatusega, asub juhtimiskeskus alati pommikindlas punkris võimalikult kaugel stardipaigast, meeskond, kes astronaute raketti aitab, peab aga tegutsema paratamatult palju ohtlikumas tsoonis. Kui midagi läheb viltu, peavad nad elu eest jooksma, et leida turvalist varjumispaika.

Viimase poole sajandiga on NASA testinud mitmesuguseid evakueerumissüsteeme, kuna juba siis arvestati, et näiteks Saturn V raketi plahvatus oleks võrreldav poole kilotonnise aatompommi plahvatusega, mille tulekera läbimõõduks oleks 400 meetrit ja mis oleks tapnud inimesi ka kilomeetrite kaugusel.

Siis ehitati kaldtee, mis võimaldas libistada end plahvatuskindlasse ruumi raketi stardiplatvormi lähistel. Kosmosesüstikute stardipaigalt viis aga omapärane köisraudtee eemale, mis võimaldanuks ka meeskonda kiiresti evakueerida. Taamal ootas neid M113 soomusmasin. Tõsi, seda ei tulnud kordagi kasutada muuks kui õppuseks või igaks juhuks valmisolekuks.

Nüüd, kui tulevaste lendude tarbeks ehitatakse veelgi suuremaid rakette, asus NASA aga välja töötama veelgi tugevamat soomusmasinat, võttes aluseks Pentagoni tellimusel välja töötatud miiniplahvatuste kindla (Mine Resistant Ambush Protected, MRAP) soomusmasina. Algselt ehitati neid Iraagi sõja tarbeks, kuid NASA variant on tehtud veel neistki raskemaks ja võib eeldada, et selle hind jääb enam kui poole miljoni, kui mitte lausa miljoni dollari kanti. 

Masinasse pääsemine on tehtud võimalikult lihtsaks, sest evakueeritavad peavad olema võimelised kihutama ohutsoonist eemale nii ruttu kui võimalik. Soomusmasina testidel osalevad Floridas praegu Boeing, NASA, United Launch Alliance ja Special Aerospace Service.