• Sobiv auto väikesele perele või esimeseks uueks autoks
  • Auto saab üsna detailselt komplekteerida
  • Fiat Tipo hind alates 10 990 eurost

Toonane Tipo oli mitmeski mõttes teerajaja. Galvaniseeritud keredetailid võimaldasid saada jagu varasemaid mudeleid kimbutanud roosteprobleemidest, ruumikas salong aga pakkus tagaistmel sõitjaile väidetavalt rohkem ruumi kui toonane hittauto Ford Sierra. 1989. aastal pärjati Fiat Tipo Euroopa Aasta Auto tiitliga.

Kompaktsedaani Fiat Tipo uus elu sai alguse 2015. aasta lõpus, ja kõik-kõik on uus. Tootjaks on suuruselt seitsmes autotootja maailmas – Fiat Chrysler Automobiles. Uus Tipo jagab platvormi Fiat 500L ja Jeep Renegade’iga.

Lisaks sedaanile tutvustati käesoleva aasta Genfi autonäitusel ka Tipo luukpära ja universaali. Koduturul Itaalias naudib Tipo juba populaarsust, olles müügiedetabelites teisel kohal. Esimene tunnustuski on käes – rahvusvaheline autoajakirjanike žürii Autobest 2016 andis Fiat Tipole kõige praktilisema sõiduauto tiitli.

MINU LUGU Minu ja Fiati suhe on seni hõlmanud juhuslikult kohatud Fiat 500-de pilguga paitamist ja uitmõtet, et ühel ilusal päeval peaks proovisõitu ka tegema. Seda ühte ilusat päeva ei ole seni veel koitnud, küll aga haarasin võimalusest teha tutvust uue Fiat Tipoga.

DISAIN Kui Fiat Tipot väga lühidalt iseloomustada, siis sõnapaar “Itaalia disain” oleks vast kõige täpsem. Kaunis ja stiilne disain ilmselgelt ei püüdlegi millegi niisuguse poole nagu legendimõõtu 500. Kui eesmärgiks on edu konkurentsitihedas C-segmendis, on mõistetav, et disain peab olema küll eristuv, ent samas ka piisavalt neutraalne.

Kompaktsedaanide hulgas on aga tegemist tõelise kaunitariga. Pole ka ime, sest Tipo ongi erinevalt mitmest teisest selle segmendi mudelist disainitud algupäraselt sedaanina. Igatahes tekitab välisilme mulje pisut kallimast sõidukist.