Piltidel olev sõiduk kannab veel ideeauto nime: see on Zafira Tourer Concept. Kuigi tegelikult on see 100-protsendilise kindlusega seeriaauto ise, mis jõuab kauplustesse alates septembrist. Suure tõenäolisusega siiski ilma nende istmeil rippuvate iPadideta, mille peavad huvilised enesele soovi korral ise hankima.

Bumerangikujuliste elementidega veidi tehnomorska meenutavad masinad sisaldavad hõlpsasti ümberseatavat Flex7 istmesüsteemi, klaasvitriin katab tervet katust ning mootoriruumis tuksub ka 1,4-liitrine bensiini tarbiv turboagregaat. Soliidsele välimusel sekundeerib ka luksusliku ilmega kena salong, mis on eelkäijaga võrreldes totaalselt uuel tasemel.

Loe ka Opeli ametlikku põhjalikku mudelitutvustust:

„Püüdsime kujundada sellest autost lõõgastumiskoha, ühe väikese heaolusaarekese, kus reisijaid võiksid end lõdvaks lasta ja elu nautida. See on nagu väike pelgupaik igapäevamelust tagasitõmbumiseks. Olgu siis tegu puhkuse- või töösõidu või pikema reisiga, on see mugav ja ruumikas auto, kust keegi ei taha välja astuda,“ sõnas Opeli disainiosakonna asepresident Mark Adams. „Opeli ideeauto Zafira Tourer tõuseb oma sportlikult voolujoonelise välimuse ja tippklassi mugavusega teiste seas silmatorkavalt esile.“

Trendikalt paindlik Zafira kui luksuslik heaolusaareke

Nagu üks mõnus elutuba, on ka ideeauto Zafira Toureri salong väga valgusküllane tänu ülisuurele esiklaasile, mis läheb sujuvalt üle auto tagaosani ulatuvaks küllusliku joonega klaaskatuseks. Erilise efekti annab kõrgtehnoloogilisest komposiitmaterjalist valmistatud jätkupaneel, mida ääristavad valgusdioodid. Plastis sisalduvad tillukesed metallosakesed peegeldavad valgust ning neist eraldub mahedat ja sooja kuma, mille kollastes toonides valguse tugevust saab soovi kohaselt reguleerida. See rõhutab veelgi mõnusat elutoa-tunnet ja annab salongile hubase näo, mis on täielikus kooskõlas välismaailmaga.

Ideeauto Zafira Toureri insenerid nägid palju vaeva esimest korda just Zafira mudelile lisatud seitsmeistmelise salongisüsteemi Flex7 kallal, muutes selle enneolematult kõrgetasemeliseks.

Uuendusliku ideeauto kolmanda istmerea saab lasta alla nii, et see on põrandaga ühetasane. Seejärel saab vaid ühe nupuvajutusega muuta viieistmelise salongilahenduse nelja istmega ruumikaks ja esmaklassiliselt mugavaks elutoaks. Uus nutikas istmesüsteem võimaldab lasta alla teise rea keskmise istme, nii et äärtes istuvate reisijate jaoks moodustub mugav käetugi. Seejärel saab tagumisi istmeid veelgi tahapoole nihutada ja teineteise poole keerata, nii et reisijad võivad end väga mugavalt tunda, sest nende käte ja jalgade jaoks jääb veelgi rohkem ruumi. Lisage veel lahtikäivad jalatoed ja ongi olemas täiuslikud toolid, kus istudes rahulikult aeg maha võtta.

Kallutatavad elektrilised kolmeosalised peatoed on ideeauto Zafira Toureri esmaklassiliselt ruumikas salongis täpiks i-le. Ohutuskaalutlustel on juhi peatugi sõitmise ajal alati püstiasendis. Lõõgastumiseks ümberkujundatud salongis saab peatugesid (välja arvatud juhi peatuge) rõhtsuunas pöörata 90° võrra, samas kui külgmised osad on väljapoole kumerduva joonega. See kõik teenib reisijate heaolu.

Esireas reisijad võivad end tunda mugavalt ja hästi siis, kui neil on kõigest täielik ülevaade. Just seepärast on keskkonsoolis suur puutetundlik ekraan. Selle kohal asuvasse kinnisesse hoiulaekasse mahub näiteks tahvelarvuti. Soojenduse reguleerimiseks on ekraani all kaks pööratavat nuppu ja konditsioneeri seadistamiseks on olemas puutetundlikud nupud.

Tänu esiistmete seljatugede sisse paigaldatud pööratavatele tahvelekraanidele saavad teises reas istuvad reisijad mugavalt internetis surfata või kasutada multimeediumrakendusi.

Ühekambrilise ideeauto eksklusiivset olemust tõstavad esile ka kvaliteetsest karamellpruunist nahast istmekatted, mida täiendavad sobivates toonides tepitud liitekohad ja õmblused, tumepruunid uksepolstrid, karvased matid ning muud meeldivad ja luksuslikud materjalid.

Välisilme sarnaneb elegantse kiirrongiga

Tume- ja helepruunides toonides kujundatud ruumikat ning hubast salongi ümbritseb elegantne ja rafineeritud jõuliste vormidega kere, mis on hõbehalli metalliktooni ehk täpsemalt külmunud sulametalli värvi.

Silmatorkava disainiga esiosa, mida kaunistavad tiivakujulised esituled ja kaks kolmnurkse joonega õhu sissevõtuava, annavad ideeautole dünaamilise ja sportliku välimuse.

LED-tehnoloogiaga tiivakujulised päevatuled, kaksikksenoonpirnidega adaptiivsed esituled ja udutuled on kaetud ühekordse pleksiklaasiga. Poleeritud alumiiniumääristega udutuled jätavad sinaka kumaga mattklaasi mulje, moodustades terava kontrasti salongi soojade toonidega. Need detailid vähendavad esiosa ülendite tajutavat pikkust. Piki kapotti jooksev Opelile iseloomulik viirg ulatub mootorivõrest esiklaasini.

Nagu Astra Sports Toureri puhul, nii on ka Zafira külgjoon lõpust ülespoole kumerduv, meenutades kuju poolest hokikeppi ja luues mulje auto sõidutuhinast. Auto siluett meenutab kiirrongi. Sale ja aerodünaamiline kere vähendab tublisti tuuletakistust, nii et isegi suurtel kiirustel ei ole kuulda tuulevihinat.

Aerodünaamika põhimõtete järgi kujundatud küljepeeglid võivad uhkustada ka suunatuledega, mis on nagu elegantsele ja poleeritud alumiiniumpinnale inkrusteeritud kalliskivid. Ideeautot iseloomustav luksuslik kujunduskeel kajab vastu ka küljeakende vormist ja katusesiinidest.

Tumedad, vaheda joone ja LED-tehnoloogiaga tagatuled kaarduvad nii küljepaneelide kui ka tagaluugi poole. Opeli logoga rõhtne alumiiniumliist lõikub tulede sisse, andes Opeli ideeauto tagaosale toeka ja sportliku ilme. Kaks rombikujulist väljalasketoru on uputatud alumise paneeli alumiiniumliistu sisse, mis rõhutab veelgi auto jõulist olekut.


Uuenduslik disain ja tehnoloogia tõstavad esile välimust ning mugavust

20-tollised tumehalli mattlakkpinna ja kaksikkodaratega valuveljed juhivad tähelepanu nii selle ühekambrilise auto loomupärasele sportlikkusele kui ka kõrgklassi olemusele. Üliläikivad poleeritud kodarad moodustavad silmatorkava kontrasti teemantteraga lõigatud alumiiniumpindadega, mida veelgi enam rõhutab velgede tume sisemus.

Kodaratesse sisseehitatud viie saleda katte taga on peidus üks nutikas ja eksklusiivne lisanüanss. Opeli insenerid kujundasid selliseks dekoratiivsed ja funktsionaalsed rattapoltide kaitsed. Need saab kiiresti ja lihtsalt lahti keerata: poltidele juurdepääsemiseks avanevad katted tähekujuliselt. 245/40 R20 rehvid lisavad veelgi sportlik-mugavat värvingut.

Ideeauto Zafira Tourer liigub uue kütusesäästliku 1,4-liitrise käivitus- ja seiskamissüsteemiga turbomootori jõul, mille võimsus on väiksem kui eelmisel mudelil. Igal juhul on reisijatele tagatud sujuv sõit.

Ideeautole Zafira Tourer on ka lisatud mitmed uuenduslikud tehnoloogilised lahendused, mis muudavad selle veelgi mugavamaks ja turvalisemaks, näiteks FlexRide’i täiskohanduv vedrustussüsteem.


Vaata ka videotestist, milline on Opeli senine värskeim mahtuniversaal, 5-kohaline ning tunasuunas avanevate küljeustega Meriva!

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!