• • Tegemist on kõigi aegade võimsaima tänavalegaalse Seatiga
  • • 300 hj arendava mootori saab lasta pakkida kolme erineva kere sisse, kuid nelikveolisena saab soetada ainult universaali
  • • Esiveolise Seat Leon ST Cupra baashind on Eestis 27 990 eurot (juunis 2017), nelikveolisel teisendil aga 30 990 eurot

Seat on kõigile meeldida püüdvate Škodade ja Volkswagenite hulgas justkui tšillipipra kaun, mis julgeb olla isikupärane ja isepäine, kaotamata nimetamisväärselt praktilisuse osas. Pigem vastupidi, sest parim suutlikkuse ja hinna suhe on jätkuvasti leitav ennem Seati kui VW letist. Vähemasti on see nii Cuprate kontekstis, nagu ka mitmete tavaseeria mudelite varustusi ja hindu võrreldes. Tore, aga mida tähendab Cupra?

Cupra tähendab Seati puhul sama mis Quadrifoglio Alfa Romeote korral, ehk seda tiitlit võivad kanda vaid tegusaimat suutlikkust pakkuvad isendid. Seat tõi esimese Cuprate eriseeria välja 1999. aastal ja hetkel pakutakse neid vaid VW Golfi sõsarautost Seat Leoni baasil, mille mootoriruumis on toimetamas turbokompressoriga varustatud kaheliitrine R4. See VW Golf GTI jõuallika edasiarendus oli enne mullust värskenduskuuri saadaval kahes võimsuses - 265 ja 280 hj – ent nüüd pakutakse seda vaid 300 hj arendavas seades. Keretüüpe on jätkuvasti kolm - kolmeukseline luukpära (nn kupee, ehk SC), viieukseline luukpära (5D) ja universaalkerega ST – ja kui kahte esiveolist autot saab nii kuuekäigulise käsikasti kui ka sama käikude arvuga automaadiga (kahe siduriga DSG), siis universaalkerega teisendil on ainsana ette näidata ka nelikvedu.

Muljetavaldav suutlikkus

Esiveoliste Cuprate põhikonkurentideks on hetkel Ford Focus ST (250 hj) ja Škoda Octavia RS 245 (245 hj). Viieukseline Cupra on neist vähemalt 50 hj võimsam, tema varustusse kuulub ka piiratud libisemisega diferentsiaal ja kõike seda arvestades pole Seat neist ka oluliselt kallim, sest tutvumishindu aluseks võttes küsitakse Seati eest 1290 eurot enam kui Fordi soetades ja Škodast on hispaanlane 1710 eurot odavam. Kuid esimest ei saa automaatkäigukastiga ja Seati kolmele kerele on võistlejatel vastu panna vaid 2 kereversiooni. Ootuspäraselt pole võrreldavad ka kiirendusandmed, sest käsikastiga luukpärasid võrreldes on Cupra Fordist 0,7 ja Škodast terve sekundi võrra nobedam (5,8 s versus 6,5 ja 6,8 s).
Loe edasi siit