Euroopas müüakse 45% kõigist BMW-dest ning tänu Ida-Euroopa turgude elavnemisele muutub siin toimuv atraktiivsemaks kõigile autotootjatele. Baierlased on konkurentide eeskujul sunnitud laiendama oma mõjuvälja.

Ungari jaoks on see uudis ühelt poolt väga hea – madjarid on juba praegu Euroopa juhtivaid autoriike, autoeksport moodustab ekspordist koguni kolmandiku. BMW tehas tõstaks osakaalu rohkem kui 40%-ni ning muudaks Ungari majanduse autotööstusest veelgi sõltuvamaks.

Teisalt pruugib probleemiks saada töökäte puudus: viimaste aastate väljaränne Ungarist on olnud massiivne ning valitsuse konservatiivne sisserändepoliitika ei võimalda mujalt sisse tuua ka võõrtööjõudu.

BMW miljardiinvesteering Ungari tehasesse tähendab, et see saab olema autotootja moodsamaid, kus on ühel tootmisliinil võimalik ehitada nii “tavalisi” sisepõlemismootoritega kui ka elektrilisi sõidukeid.

Loe lähemalt Acceleristast.