„Eesmärk on muuta teede liikluskorraldus selliseks, et ära hoida eksimusi möödasõidul või vastassuuna sõidurajale kaldumist ning eksimuse korral oleksid sellega kaasnevad kahjud võimalikult väikesed,“ selgitab liikluskorralduse osakonna juhataja Jaan Tarmak.

„Suure liiklussageduse ja maanteekiiruste juures kaasnevad laupkokkupõrgetega väga sageli rasked tagajärjed. Suure liiklussagedusega 1+1 sõiduradadega maantee on üks kõige ohtlikum maantee liik ning vigastatutega õnnetuste arv põhimaanteedel kasvas eelmisel aastal.“

Ohutu liikluskeskkonna kujundamisel arvestab Maanteeamet liiklejapoolsete vigade tekkimise võimalusega, et vältida tervisekahjustust ja inimelu kaotust ka siis, kui liikleja teeb vea või eirab reegleid.

Maanteeamet alustab keskpiirdega eraldatud teelõikude rajamist 2017. aasta kevadel. Tegemist on Eesti teedel uudse liikluslahendusega, millega eraldatakse teelõiguti vastassuunalised liiklusvood üksteisest jäiga põrkepiirdega.

Esimene 2+1 sõidurajale paigaldatud keskpiire tuleb Tallinn-Pärnu-Ikla maanteele lõigule Nurme sillast Jänesselja ringini.
Loe edasi siit