Saladus: isejuhtivustehnoloogiafirma sõlmis lepingu kaheksa miljoni auto ehitamiseks, aga millise tootjaga, ei öelda

 (3)

Saladus: isejuhtivustehnoloogiafirma sõlmis lepingu kaheksa miljoni auto ehitamiseks, aga millise tootjaga, ei öelda
Mobileye`i töötaja katseauto süsteemidega töötamas.Reuters

See firma on Iisraelis baseeruv Mobileye, mis mõnda aega tagasi Teslast lahku lõi ja nüüd Inteli korporatsiooni alla kuulub. Reuters teatas, et neil on autotootjast partneriga kahasse plaanis ehitada kaheksa miljonit Mobileye isejuhtivustehnoloogiaga varustatud masinat. Aga kes partner on, ei avalikustata.

Samamoodi ei avalikustatud tehinguga seotud rahandusdetaile, ent Reuters teatab, et autotootja on Euroopa firma. Reaalseks tööks läheb aastal 2021, kui valmis saab kiip nimega EyeQ5.

See on mõeldud täisautonoomseks sõiduks ehk täielikuks isejuhtivuseks. Lähinädalail on välja tulemas selle eellane EyeQ4, teatas Mobileye`i vanemasepresident arenduse ja strateegia alal Erez Dagan.

Inteli ja Mobileye`iga samas valdkonnas on konkureerimas teisigi tuntud tegijaid, näiteks Nvidia, keda oleme aastakümneid tundnud eeskätt läbi arvutite graafikakaartide.

Reuters ütleb, et Mobileye`i tulevikusüsteemi plaanib tundmatu autotootja hakata kasutama mitmetel mudelitel, osad neist hakkavad sõitma osalise autonoomsusega (selle puhul peab inimene olema valmis juhtimise vajadusel üle võtma) ja teistesse integreeritakse aga juba kaugelearenenum süsteem.

Seotud lood:

Mobileye`i teatel on praegu maailma teedel sõitmas 25 tootja ehitatud 27 miljonit autot, mis on varustatud mingil tasemel juhiabisüsteemidega. Mobileye turuosa on enda teatel 70% ja nad teevad koostööd näiteks Nissani, Audi, BMW, Honda, Fiat Chrysleri ja Nioga. Jeruusalemmas, kus on ettevõtte peakorter, katsetatakse isejuhtivust hübriidmootoriga Ford Fusionitel.

"Järgmise aasta lõpuks loodame, et üle 100 000 auto on varustatud kolmanda taseme isejuhtivustehnoloogiaga, mis on Mobileye valmistatud," ütles firma tegevjuht Amnon Shashua. Kolmas isejuhtivustase tähendab seda, et auto saab enamasti ise hakkama, aga inimene peab vajadusel kümne sekundi jooksul juhtimise üle võtma.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare