General Motorsile on Saabist saanud keeruline ja tundlik teema. Eile vallandati (olgugi, et ametlikult astus mees ise tagasi) GM'i juht Fritz Henderson, kes Saabi juppidena justkui vanarauaks maha müüa eelistas. Rootsi juurtega stiilsete pereautode tootja tulevik peab kindlustatama veel sel aastal, on omanikfirma otsustanud.

Uus lootusekiir on hakanud särama Madalmaadest, kus tegutseb Koenigseggist õige vähem eksklusiivsem luksuslike superautode tootja. Spyker valmistas mullu vaid 43 sõidukit ning seda on Rootsi firmast enam. Ometi on Hollandi ettevõte väljendanud huvi Saabi omanikuks saada, vahendab Reuters.

1875. aastasse ulatuva ajalooga Spyker taasloodi 2000. a. Ferrari, Lamborghini, Bentley jms. markide alternatiivina, ent pole senimaani veel kasumisse pöörduda suutnud. Ka Saab pole viimase 20 aasta ehk GM'i omanduses olles kasumit tootnud. 23 % Spykerist kuulub Abu Dhabi fondile Mubadala, 29,9 % aga Vene pangandusmagnaadile Vladimir Antonovile ning kümnendik firma juhile Victor Mullenile.

Saabi tänavuseks ja ka järgmise aasta kahjumiks ennustatakse 3 miljardit Rootsi krooni ehk 434,4 miljonit dollarit. Samal ajal pole ka Spykeril, mis toodab superautot C8 Aileron ja plaanitseb supersportmaasturit D8 Peking to Paris, veel 2010. a. finantseerimiskavand paigas. Ometi ollakse juba General Motorsiga läbirääkimistesse astutud.