Autoinseneride aastakongressil Detroidis esitletud agregaat erineb tavalistest otto-mootoritest efektiivsuses ja säästlikkuse osas märgatavalt, kuna põletab kütust tavamootoreist erinevalt. Otto-mootoris on neli takti, mille läbimängimiseks peab väntvõll tegema kaks täispööret. Tänase sisepõlemismootori kasutegur on vaid 30 %.

Scuderi Split-Cycle agregaat jagab aga taktid ära silindripaaridele, nii et neljasilindrilisel käib kaks pütti ühte takti, kaks teist jne. Väntvõll peab kogu neljataktilise tsükli läbimiseks tegema aga vaid ühe täispöörde. Otto-mootoris toimub põlemine kolvi üles liikumise ajal. Scuderi poolitatud-tsükli jõuallikas leiab aga põlemine aset siis, kui kolb on juba teel alla.

Kütuse põletamine olevat sel viisil tõhusam ja palju puhtam. See on uus termodünaamiline protsess, mis toodab oluliselt vähem toksilist saasta, kaotamata võimsust ja väändemomenti, selgitas projekti loonud perefirma üks liikmeid Bill Wren CarTechile.

Scuderi mootor on Otto omast 5-10 % efektiivsem. Turbolaadijaga suruõhuhübriid-modifikatsioon aga juba 20-50 % tõhusam. Alltoodud uudiseklipp annab revolutsioonilise potentsiaaliga masina tööpõhimõtte kohta piltlikuma ülevaate.