Samas pole asjad teab kui traagilised, sest 2015. aastal kasvatas Renault-Nissan allianss oma turuosa Venemaal 32,3 protsendini – iga kolmas ostetud auto kannab mõne ühendusse kuuluva margi embleemi. Edasiminek on olnud iga-aastane, võrreldes aasta varasemaga on müügikasv üle kahe protsendi. 2015. aastal päädis ühine tootearendus kahe uudismudeliga, millega loodetakse AvtoVAZ-i müüginumbreid oluliselt tõsta kõikidel turgudel.

1999. aastal asutatud Renault-Nissani liit omandas AvtoVAZi aktsiate kontrollpaki ning õiguse LADA märgi kasutamisele 2012. aasta 12. detsembril; 4 aastat enne, 2008. aastal, astus Renault’ Venemaal esimese otsustava sammu ja võttis AvtoVAZ aktsiapakist 25% oma kätte.

Tehing langes aega, mil Venemaal valitses sügav kriis ning müümata jäi lausa 100 000 LADAt. Tookord pidas isegi president Putin vajalikuks näidata isiklikku eeskuju, ostes endale LADA Niva. Renault’ tulekuga hakkas tunneli lõpus paistma valgus.

2012. aasta detsembris sõlmitud tehingu osana investeeris Renault-Nissani allianss 2014. aastani AvtoVAZi kaasajastamisse ligikaudu 700 miljonit eurot, pikaajalise eesmärgiga, kasvatada brändi turuosa Venemaal 2015. aastaks 40%ni. Küllap oleks nii ka läinud, kui Venemaad poleks tabanud majanduslangus.
Loe edasi siit