• • Uuendatud Volkswageni kastikas, mida pakutakse nüüd ka kui nn elustiiliautot
  • • Ookeanitaguseid analooge kõrvale jättes on Amarok ainus omasugune, mille mootoriruumis tegutseb R4-jõuallika asemel kuue silindriga V6
  • • Autode baashind on Eestis 31 354 eurot (163 hj arendava mootori, topeltkabiini ja kuuekäigulise manuaalkäigukastiga Trendline varustuses Amarok)

Kaaskodanike ootuste kohaselt peaks sellise auto roolist välja astuma alfaisane, kes vanuse mäletamise asemel endal jala otsast kaksab, et küsija saaks aastaringid kokku lugeda. Ehk üks ruudulise pluusiga habemik, kes TEAB, mida sellise autoga teha saab ja kasutab seda vajaduspõhiselt. Ent teisalt on üks kroomdetailide ja metallikvärviga kirjatud kastikas juba niivõrd edev kulgur, et seda ei raatsi kohe kuidagi metsa vahele okstega kraapima minna. Ja isegi kõige odavamad astmelauad (+1108 eurot) on selleks liialt kallid, et need kohe metsa esimese kännu otsa kõveraks sõita.

Kukele see turundus

Hästi, aga kas Amarok õigustaks end näiteks veoloomana? Seegi on suhteline, sest uuendatud Amarok on meil saadaval vaid viiekohalise topeltkabiini ja lühikese veokastiga. Sõltuvalt tagavedrustusest jääb nende autode kandevõime vahemikku 545-842 kg ja kuigi Amaroki veokast on müüja kinnitusel omas klassis üks laiemaid – rattakoobaste ja küljeseinte vahel on selle laiuseks 1222 ja 1620 mm – saab siinkohal ehk määravaks veokasti pikkus (1555 mm), mis lubab tõsta kasti kaks euroalust nii, et tagumine ulatub kämblalaiuselt üle avatud tagaluugi.

Mulle tundub, et seis on lootusetu ja seepärast panen ette turundustermin ära unustada. Seejärel näib kõik iseenesest paika nihkuvat, sest uuendatud Amarok on edasijõudnud talunikele või jahimeestele pakutav maastikusuutlik sõiduk, mille kliirens on 192 mm ja mille veokasti saab panna asju, mida kinnise kerega hea meelega maasturisse ei tõstaks. Tänu elastsele V6-jõuallikale ei saada haagist vedades gaasivajutust kaeblik lagin ning kastika saab registreerida ka väikeveokina, mille kasutamine ei nõua sõidupäeviku pidamist. Ja seejuures pakub uuendatud Amarok kasutajale pea kõike seda, mis võimaldavad tavapärased raamile ehitatud maasturid.
Loe edasi siit