Proovisõit: Uus Peugeot 3008 - ka null on kindlasti number

 (8)

Proovisõit: Uus Peugeot 3008 - ka null on kindlasti number
whatcar.ee

2009.a. ilmavalgust näinud esimese põlvkonna Peugeot 3008 sai hoolimata kriitikat pälvinud kummalisevõitu väljanägemisest üldiselt positiivse vastuvõtu. Selge oli tootja soov haarata korraga mitme autoklassi – mahtuniversaalide ja linnadžiipide – ostjaskonda, pakkudes neile masinat, mis tavasõidukitest kõrgem ja oma kompaktsete välismõõtmete kohta väga ruumikas.

Pildigalerii WhatCar?-is

• Jõuline disain ja kõrge kliirens
• Futuristlik armatuurlaud
• Hind alates 19 700 eurot

Uus 3008 enam seda mängu kaasa ei mängi – disainist elimineeriti kõik mahtuniversaalilik ja auto tehnilisse poolde süvenemata tundub esmapilgul, et tegemist on tõsiseltvõetava väikemaasturiga, mille jõuline ninaosa ja kõrge kliirens kõnelevad erinevalt eelkäijast hoopis teistsugusest ambitsioonist.

Lähemal uurimisel aga selgub, et karmima väliskihi all on endiselt peidus ontlik pereauto, nelikvedu tuleb (tõenäoliselt) vaid hübriidversioonile ja autode jõuallikate valik ühtib madalamate sugulastega.

Suured rattad ja kõrge isteasend

Jõulisust jagub uue 3008 kujunduses ülearugi. Massiivne esiosa, suured rattad ja sirge joonega tagaluuk pärinevad selgelt maasturite kujustusõpikust. Samuti paneb kulmu kergitama uustulnuka 22 sentimeetrini küündiv kliirens, mis teeks au nii mõnelegi suuremale ja maastikuvõimekamale masinale.

Loe veel

Seotud lood:

Tagalaternate tulepaketid kujutavad turundajate sõnul firmamärgilt tuttava lõvi küünisejälgi ja esiosa valgusallikad said tänu suurele sakile üsna ulaka kuju. Muuseas, sarnane sakk oli olemas ka 3008 esimesel põlvkonnal, aga sootuks tagasihoidlikumal kujul.

Ent ilu nõuab ohvreid. Nii osutub väljast imetlevaid pilke teeninud tagaluugi kujundus rooli taha istudes pigem negatiivselt mõjuvaks detailiks. Nimelt selgub tahavaatepeeglisse vaadates, et tagaaken on üpris kitsas ja juhi vaateväli seetõttu üsna ahtake.

Sõitjateruum nagu ulmefilmist

Peugeot 3008 sõitjateruum pärineb esmapilgul nagu kümnekonna aasta tagusest ulmefilmist. Futuristliku kujundusega hiilgavad nii käiguvalits kui ka keskonsoolis olev hõbedane klahvidepaneel ja digitaalne näidikuplokk. Viimatimainitu ekraanigraafika on sealjuures lihtsamat sorti joonisfilmi vääriline, moodustades erinevate kuvade vahetumisel lahedaid kujundeid.
Loe edasi siit

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised