• Land Cruiser, teedeta maailma kuningas, maapere ideaalne kaaslane
  • Uus, hea dünaamikaga ja ökonoomne 2,8-liitrine D-4D diiselmootor
  • Laoautode tarneaeg vaid paar nädalat, tehasest eritellimus kuni 4 kuud
  • Hind alates 38 620 eurot

Insenerid alustasid uue mudeli konstrueerimist 1950. aasta augustis. Esimese prototüübi valmimiseni 1951. aasta jaanuaris kulus vaid viis kuud. Populaarse Willys Jeep’i eeskujul nimetas Toyota auto Jeep BJ-ks, kus “B” tähistab mootoritüüpi ning “J” Jeep 4×4 veoskeemi.

Auto valmistamisel kasutati Toyota olemasolevate mudelite osi – SB-tüüpi ühetonnise veoauto šassiid ja kuuesilindrist, 3.4-liitrist B-tüüpi bensiinimootorit, mis suutis arendada kuni 85 hobujõudu. 1951. aasta juulis sõitis Ichiro Taira BJ-ga Fuji mäe kuuenda kontrollpunktini, tõestades nii auto võimekust hobustega võrdselt mäe tippu ronida. See veenas jaapani politseid, võtma BJ patrullautona kasutusele.

Kulus kaks aastat, enne, kui Toyota suutis BJ tootmisliini täies mahus käivitada. Kohe tuli kaela ka süüdistus Willyse kaubamärgi õiguste rikkumise eest ning 1954. aastal muutiski Toyota auto nime Land Cruiseriks. 1955. aasta novembris tuli välja Land Cruiser 20. seeria, mille välimus oli sarnane sõjaväe kasutusse mõeldud masinaga, sisemus aga oluliselt mugavam – ruumikam salong, eesmised-ja tagumised lehtvedrud, kummist vedrupuksid- uuendused tegid autost igapäevaelus kasutatava sõiduvahendi.

Nüüdseks hakkab oma elukaare lõppu jõudma üheksas Land Cruiseri põlvkond, mille esimesed eksemplarid jõudsid müüki juba 2007. aastal. Viimast mudeliuuendust esitleti 2015. aasta augustis Jaapanis; J200 seeria sai õige väikese ilulõikuse, kaasaegse diiselmootori ning moodsa infolustisüsteemi.

accelerista.com
.