• Võimas ja vaikne
• Mugav vedrustus ja seisusekohased sõiduomadused
• Hinnal on ainult alumine piir

Filmi alguskaadrites, nagu te muidugi mäletate, ilmub ekraanile Silver Cloud III, milles istuv Fantoom läheb oma järjekordset kurja tegu toime panema. Vene korra tingimustes kasvanuna ma Rolls-Royce'i kohta automaailmas ei teadnud, kuid mäletan hästi, et Rollsi kõrval tundusid kõik teised näidatud autod kuidagi ... poolikud või nii...

Hiljem sain teadmisi juurde ja pilt muutus selgemaks. Näiteks see, et 111 aasta jooksul on ehitatud üle 100 000 Rollsi ja et 80 protsenti neist on tänaseni käigus. Ning nüüd, pool sajandit hiljem, tuli ka võimalus proovida legendaarse ettevõtte tänast toodangut. Kas illusioonid purunesid?

Rolls-Royce DawnSuvehommik Riias. Kolmele Eesti autoajakirjanikule on proovisõiduks valmis seatud kaks autot. Esimene neist kannab nime Ghost Black Badge ja esindab Rollsi nii-öelda sportlikku poolt (?). Tavaseades Ghostist on tal 41 hobujõudu rohkem -- tervelt 612. (Ütleme kohe, et sõites see ei avaldu). Küll aga paistab "must märk" üsna kaugele välja, alates erilistest velgedest, lõpetades lendava leediga radiaatorivõrel, kes on ootamatult mustanahaliseks saanud (!).

Kuid Black Badge püüab ilmselt teistsuguste eelistustega ostjaid ja seetõttu pööran põhitähelepanu teisele Rollsile, kabrioletile Dawn. Tema katus on üles tõstetud, sest Läti suvi sarnaneb Eesti suvega ning vihmasadu on just lõppenud. Lootust siiski on, sest kuni firma Ida-Euroopa kommunikatsioonijuht Frank Tiemann meile mõlema auto iseärasusi tutvustab (demonstreerides muuhulgas, kuidas oleks paslik Ghosti tagaistmele libiseda), läheb taevas selgemaks.