Auto esiosa kujustus on saanud veidi värskema ilme, kuid sisemus on praktiliselt sama. Küll aga on autol paar olulist uuendust, millel veidi pikemalt peatuda tasub, kirjutab WHATCAR?

Proovisõiduks pakuti uue 1,2-liitrise TCe bensiinimootoriga 130-hobujõulist käsi-käigukastiga autot, mille mootorile lubatakse säästvat bensiinikulu.

Uue Grandtouri tutvustuses lubatakse, et "uued ENERGY mootorid kasutavad otseselt Vormel 1 tehnoloogiaid ning on üheaegselt säästlikud ja võimsad".

Säästlikkus ja võimsus

Tehaseandmed lubavad 97 kW/130 hj võimsusega auto bensiinikuluks 6,7/4,6 l/100 km linnas/maanteel ning 100 km/h saavutamist 10 sekundiga.

Esimest lubadust sai proovisõidul kontrollida. Vahemärkusena olgu öeldud, et see küllaltki suur auto (pikkus 4,57 m) on üllatavalt kerge, tühimass vaid 1,26 tonni ja täismass 1,84 tonni.

Selle massi liigutamiseks kulus maanteel 90 km tunnikiirusel bensiini 5,0-5,3 liitrit 100 kilomeetri kohta, 110-ga sõites ~5,5 l/100km, seega ligi liiter lubatust rohkem.

Linnas kulus kütust lubatust ligi 2 liitrit rohkem, 8,3-8,7 l/100 km. Seega ei ole ei linna- ega maanteekulu midagi erilist, enamus sama suuri autosid näitab sama suurusjärgu kulunumbreid. Loodetavasti muutub auto janu hoolsa sissesõitmise tulemusel väiksemaks.

Kiirendus on selle mootoriga tõesti hea, nii linnas kui maanteel, kus elastne mootor tagab muretu möödasõidu.

Loe täisteksti saidil WHATCAR?