• Kahevärvilisena üksnes võimsamas, 272 -hobujõulises variandis
  • Tõeline autofänni unistus, saadaval ainult 6-käigulise manuaalkastiga
  • 250 hj versiooni hind alates 26 900€, 272 hj versioonis 29 900€
VÄRVITERAAPIA Värvidest ei pääse üle ega ümber. Kahevärvilised autod pole tegelikult midagi iseäralikku. 1950.-60. aastatele tüüpiliste plekkbaroksete kerevormidega sobisid need, koos ohtra kroomiga nagu valatult – meenutame või kahevärvilisi Volgasid.
PEUGEOT 308 GTi TEHNOANDMED
  • Peugeot 308 GTi 270
  • Mootor: R4, turbo, bensiin
  • Töömaht: 1598 cm³
  • Võimsus: 200 kW/272 hj @ 6000 p/min
  • Pöördemoment: 330 Nm @ 1900-5000 p/min
  • Tippkiirus: 250 km/h (piirajaga)
  • 0–100 km/h: 6,0 s
  • Jõuülekanne: esivedu, Torsen-diferentsiaal, manuaalkäigukast, 6 käiku
  • Kütusepaak: 53 l
  • Välismõõtmed (P/L/K) : 4253/1804/1446 mm
  • Teljevahe: 2617 mm
  • Pakiruum (DIN): 420-1228 l
  • Tühimass (ECE): 1395 kg
  • Keskmine kütusekulu (NEDC): 6,0 l / 100 km
  • CO2-heide: 139 g/km
  • Hind alates: 29 900 €

Seitsmekümnendate aastate mood, autokatuseid vinüüliga üle tõmmata, võib meile tunduda alpusena, aga ärgem irvitagem omaaegsete moetrendide üle. Paljudel juhtudel oli vinüülkatus nii maitsekalt teostatud, et liigitub tänapäeval puhtaks klassikaks.

Praegugi kasutatakse visuaaltuuningu võttena autokatuse ülekleepimist mattmusta (eriti edeval juhul veel süsinikplasti mustriga) kleepsuga. Ja tegelikult tekitavad ka tumedad klaaskatused optilise efekti, nagu oleks auto ja katus eri värvi.

No nii. Aga siis tuleb Peugeot ja värvib oma 308 GTi selliselt, et esiosa on punane ja tagaosa must, kusjuures lahutusjoon jookseb diagonaalis üle külje. „Võeh-võeh!“ hurjutavad esteedid. Aga no mida parata?

Kui Peugeot tõi kolm aastat tagasi välja kontseptsõiduki 308 R, võõbati see just niimoodi puna-mustaks. Ja mis neil, vaesekestel, siis seeriaauto puhul muud üle jäi, kui see värviskeem tootmisse lasta. Pealegi on 308 GTi saadaval ka ühevärvilisena, puna-musta kombinatsiooni eest tuleb letti laduda tervelt 1900 eurot lisaraha. Mis 29 900-eurose hinna juures on ju päris krehvtine taks.

Kahevärvilist maalingut pakutakse üksnes võimsamale, 272-hobujõulisele versioonile. „Nõrgem“ 250-hobujõuline 308 GTi tuleb tehasest musta, halli, punase, sinise või valgena, aga raudselt ühes toonis.