2013.a turule jõudnud uus Peugeot 308 võitis luukpärana alles hiljuti Euroopa Aasta Auto tiitli ja sel kevadel näidati rahvale esmakordselt ka universaalkerega versiooni, kirjutab WHATCAR?

Luukpärast oleme põhjaliku sõiduproovi juba ilmutanud, seega pöörame siinkohal enam tähelepanu kahe sõsara erinevustele, aga juttu tuleb ka laienenud mootori- ning käigukastivalikust.

Luukpärast pikem telgedevahe

Peugeot 308 võlu seisneb suurel määral õnnestunud disainis, mis vastandub saksalikule maskuliinsusele ja nurgelisusele.

Prantslaste lähenemine toob palju pehmema disainikeele ja rõhub eelkõige ümaratele vormidele.

Mudeli SW (Sport Wagon) esiosa pärineb loomulikult luukpäralt, aga muudatused ei seisne siiski ainult järsema kaldega tagaluugis või pikemas ülendis.

Tegelikkuses on SW tavamudelist tervelt 22 cm pikem, millest pool mahub telgede vahele. Ja see on antud masina juures märgilise tähtsusega, sest üks suuremaid etteheiteid 308-le on algusest peale olnud piisava jalaruumi puudumine tagaistmel.

Nagu öeldud, siis päris kõik pikenenud telgedevahest ei lähe küll vaid selleks otstarbeks, kuid reisijate olukord on siiski sedavõrd paranenud, et tagapingil istub ka keskmisest pikem inimene täitsa mugavalt.

Eriti hea on autos viibida neljakesi, sest istme keskosa sai pisut kõrgem, muutes seal istumise ebamugavaks.

Autoklassi arvestades saab ülistada SW pakiruumi, mis parimal juhul mahutab suurepärased 610 liitrit. Seljatugede mahaklappimise järel moodustub veel pea kolm korda suurem sileda põhjaga (kauba)ruum.

Väike rool enam ei üllata

Juhtseadmed ei erine 5-ukselisest sõsarast kuigivõrd. 208-l debüteerinud juhi süles "istuv" väike rool enam furoori ei tekita ning 308 peal saab säärasest lahendusest vaid rõõmu tunda.

Üle rooli jälgitavad näidikud pakuvad esmakordselt 308-ga tutvujatele üllatuse tagurpidi tahhomeetri näol ning on igati selged ja kergesti loetavad.

Loe täisteksti ja vaata rohkem fotosid saidil WHATCAR?