Ja ehkki vahepeal oli seis üsna võrdne, siis lõplik gallup kipub ikka sinnapoole, et eelistatud on väikene krossover, kirjutab WHATCAR?

Küllap see on ka põhjuseks, miks autotootjad just sedasorti autosid on hakanud ühe enam turule tooma.

Ka Peugeot'l pole sellest pääsu. Väikeauto 208 baasil tehtud krossover 2008 on nüüd Eestis ja tema alghind on üsna võrreldav kompaktklassi 308 omaga.

Kui esimese alghind on 13 750 eurot, siis 308-l on see 13 200 või 12 999 eurot, sõltuvalt edasimüüjast. Ehk tsipa on 308 isegi soodsam.

Kuid kindlasti ei saa see olema takistuseks 2008 edus. Esiteks on 308 juba vana mudel, mis õige pea tootmisest maha läheb, ja teiseks on kõrgendatud kerega 2008 meie oludesse tõepoolest sobivam. Eriti Tallinna liiklusolusid arvestades.

Peugeot müüjad on ka ise auto peamise sihtgrupi hästi ära tabanud ning kõikide proovisõiduautode ustele kirjutanud lause "Linnamaastikule sobiv". Või siis "linnamaastikele", nagu Amservi autodel.

Vahet pole, igatahes võib Tallinna tänavaid vaatamata aktiivsele valimiseelsele remondile pidada omamoodi maastikualaks, kuhu tavalise sõiduautoga naljalt ronida ei tihka. Vähemalt käib see suure osa kõrvaltänavate kohta.

Alghinna sisse mahub 1,2-liitrine mootor, võimsusega pisut üle 80 hj. On seda piisavalt või mitte, seda paraku ei oska öelda, sest proovisõiduks olnud 2008 oli kõige võimsama, 1,6-liitrise ja 114 hj diisliga Allure'i varustuses auto, mis jaksab 1,3 tonnise tühikaaluga autot edasi liigutada vägagi vilkalt.

Sealjuures kütusega igati säästlikult ümber käies, sest tegemist on e-HDi versiooniga, mis ristmikel mootori puhkerežiimi paneb.

Kirjade järgi peaks selline auto kulutama keskmiselt vaid 4 liitrit 100 km kohta, linnasõidul 4,7, maanteel 3,6. Proovisõidul me selliseid numbreid paraku küll ei näinud, keskmine jäi napilt alla 5 l/100 km, kuid ega väga ei pingutanud ka.

Pigem on tegemist väikese ja vilka linnamaasturiga, mis suisa provotseerib gaasipedaali tugevamalt vajutama.

Erineva suurusega tänavaauke triigib auto suhteliselt edukalt, kuid kindlasti oleks tulemus veelgi parem, kui tal oleks all olnud mitte 17 tollised, vaid 16 tollised rehvid. Ehk ostes ei maksa velje suurusega üle pingutada.

Loe täisteksti ja vaata rohkem pilte saidil WHATCAR?