Kui üle ilma on tänaseks müüdud rohkem kui 600 000 Mokkat, siis maasturilaadsete üleüldises tõusulaines läks Mokkal Eestis natuke aega, et oma fännid üles leida. Mida aeg edasi, seda rohkem poolehoidjaid sõiduk võitnud on, kirjutab Accelerista.com.

Üksiti on tegu Opeli maine tõusuga tervikuna: hea hinna-kvaliteedi suhe, ökonoomsed mootorid, lihtne käsitsemine ja korralik kasutajatugi on eelarvamuste küüsis siplevate kahtlejate vastulaused vaigistanud. Võrreldava kvaliteediga puhtaverelist saksa autot sama raha eest lihtsalt ei saa.

Nõnda kasvatabki Mokka (Mokka X) tasapisi müüginumbreid ning on uudisversioonis tõenäoliselt käesoleva aasta lõpus kompaktmaasturite esikümnes heal kohal.

Opeli krossoverite rivis jääb Mokka X tänavu ainuvalitsejaks, sest Opeli suuremate linnamasturite, Crossland ja Grandland X müügi alguse tähtaeg on ebamäärane “2017. aasta”.

Väljast väike, seest ruumikas ning südikalt sõiduvalmis nelikveoline Mokka X on hea valik suvilaga linnainimesele või maamaja omanikule, kes ei ihale metsikut tilu-lilu ja infotainmenti vaid tahaks mööda kruusateed koju jõuda ka siis, kui sahamees puhketundi peab. Esiveoline Mokka X aga rõõmustab neid, kes tahaksid maailmale kõrgemalt alla vaadata.

Minu lugu

Seltskond Eesti ajakirjanikke sai uuenenud kõikjalsõitjaga lähemalt tutvust teha Mokka-X mootorite sünnimaal, Ungaris. Esimesel päeval keskendusime mööda Balatoni järve serva sõites On-Star ühenduvusteenuse testimisele, teisel sõidupäeval panime autokese proovile metsateedel, mööda mäekülge ronides ja kaelani mudas sumbates.

Sõidurõõmu raamistas Ungari ühe kuulsama, Liszkay veinimõisa külastus. Julgengi kõigile veinisõpradele soovitada, võtke see koht autoreisiplaani – ungarlased ise nimetavad seda Balatoni veerele jäävat piirkonda kohalikuks Toscanaks, aga reaalsuses teeb siinne miljöö Itaaliale silmad ette.

Veinid on muidugi odavamad ja... paremad ka... (ärge tapke sõnumitoojat!). Autoreis seepärast, et siis on võimalus Liszkay imelisi veine ka kaasa osta, meil lennureisijatena see võimalus puudus, jäi vaid helge mälestus suulage hellitanud maitsebukettidest.

Disain

Teeme seekord nii, et ma detailidesse ei lasku, las sellest kõneleb tutvustav tekst maaletooja lehel. Ühtlasi saab igaüks sel lehel proovida Mokka X-ile selga kümmet eri värvi kuube ja valida endale meeldivama välja.

Meile anti Ungaris kätte türkiissinised, loojanguoranžid ja antratsiithallid isendid. No jah, mulle meeldis sinine kõige rohkem, sest selle kontrast oli sügisvärvides Madjarimaaga kõige toredam.

Lühidalt on Mokka X nüüd äratuntavalt uus Opel: leed-maatriks esituledest uue infolustivälja ja ergonoomiliste (masseerivate-õhutavate) istmeteni. Näidikuteploki graafika on tagasihoidlikult elegantne ning tippvarustuses 4.2-tolliselt puutetundlikult ekraanilt on asju tore otsida… kui aega on, sest eriti kiire pole see siiani.

Tänu uutele ühenduvuslahendustele saab ka Mokka X muuta interneti kuumpunktiks, meie kasutasime Ungaris kaasaskantavat Wi-Fi seadet, mis võimaldas ka võssa sukeldununa Instasse pilte laadida ning Facebook Messengeris videokõne teha. OnStarist tuleb allpool eraldi juttu, aga see on tõenäoliselt parim vahend autosõidul üksinduse vastu võitlemiseks.

Kokkuvõttes: kõik see hea, mida meile on näidatud uue Astra peal, on Mokka X-s olemas. Lisaks korralik elektrooniline nelikvedu, mis rasketes teeoludes tasapisi oma asja ajab ning õigete sõiduvõtetega koostöös paksust ja vedelast läbi veab.

Mokka X välimus omakorda peaks andma aimu, millised näevad tulevikus välja Opeli suuremad kõikjalsõitjad. Ilu on õnneks vaataja silmades ning auto on sõitmiseks, teatan ma siinkohal nipsakalt.