• Diislit enam valikus pole
• Eelkäijast ruumikam ja sõidab hästi
• Hind alates 33 990 eurot (IS 250 Comfort)

2006. a. tutvustatud II põlvkonna mudel oli juba palju jõulisem vastus Audile, BMW-le ja MB-le. Disain pälvis rohkelt kiidusõnu ja kuigi meie regioonis koosnes mootorivalik vaid üpris janusest 2,5liitrisest ottomootorist ning 2,2liitrisest diislist (mida sai kombineerida ainult manuaalkäigukastiga), siis majanduskasvu laineharjal tekkis IS-e meie tänavatele nagu seeni pärast vihma.

Paraku sai muinasjutt otsa ja kasinuse tingimustes IS enam konkurentsile vastu ei pidanud. Nii oligi aeg küps tuua maailma ette mudeli 3. põlvkond. Autoga põgusalt Genfi näitusel tutvununa ootasin sõiduproovi suure põnevusega, sest väidetavalt seadis Lexus eesmärgiks ei vähem ega rohkem, kui valmistada oma klassi parima juhitavusega sõiduk.

Väike GS

Aga kõigepealt disainist. Kuigi küljelt on joonte sarnasus eelmise põlvkonnaga lihtsasti tuvastatav, toob ninas trooniv suur iluvõre ikkagi GS-i meelde. Nooleotsakujulised LED-päevasõidutuled on õnneks täiesti erinevad, mistõttu vastusõitva auto identifitseerimine ei tohiks kuigi keeruline olla.

Uue kujustusvõttena eraldati soovi korral ka L-tähte meenutavad päevatuled põhilaternatest sootuks, mis eriti hästi paistab silma näiteks valge värvi taustal. Ühtlasi leiab Lexuse initsiaali ka ringikujundatud tagalaternate valguspildist.

Võrreldes eelkäijaga on uudismudel igasse suunda kasvanud. Kui laiuse ning kõrguse suurenemised pole märkimisväärsed, siis pikkuse 80 mm erinevus väärib siiski mainimist. Nimelt läks sellest 70 mm teljevahe arvele, mistõttu tagapingile tekkis juurde jalaruumi. Oli see ju eelmise masina üks suurimaid puudusi.

Kena ja kvaliteetne

Salongi kvaliteet on Lexuse üks firmamärke ja IS ei erine sellest trendist sugugi. Istmed on mugavad, materjalid nägusad ja nuppudega ei liialdata. Armatuurlaud edvistab puutetundlike kliimaklahvidega ja näidikud/lülitid on kenasti juhile orienteeritud.

Minu maitse jaoks oleks keskkonsool võinud mõne cm võrra kitsam olla, mis oleks eesistujatele natuke rohkem avarust jätnud, aga otseselt nurisemiseks põhjus puudub.

Nagu kasvanud teljevahest järeldub, siis tagapingil jalaruumi jätkub, küll aga võib pikemat kasvu reisijatel pea laega kokku saada. Põhjuseks muidugi voolujooneline autokatus, mis tagaistujate pea kohalt juba vaikselt allapoole langema hakkab. Siiski, kui mitut 1,90 m pikkust inimest te teate, kes autos tagapingil reisib?

Diislit enam valikus pole

Vast aga suurim uudis kogu IS kontseptsiooni juures on diiselmootori asendamine hübriidversiooniga. Loe edasi WhatCar?-ist