• IS-lt pärit tehnika
• Linnas hea, maanteel veidi jõuetu
• Hind algab u. 45 000 eurost

Whatcar’i sõiduproovist käisid läbi nii bensiinimootoriga GS 250 kui ka hübriid GS 450h, mistõttu auto sõiduomadustel ja disainil siinkohal pikemalt peatuma ei hakka.

Alternatiiv väikestele otto- ja diiselmootoritele

Kuigi Lexus suutis GS-i müüki uue mudeliga päris mitu korda kasvatada, ei tundnud konkurendid endid eriti ohustatuna, sest koguseliselt jäädi saksa brändidest endiselt maha.

Vast suurimaks probleemiks osutus asjaolu, et GS startis baasmudelina 2,5liitrise bensiinimootoriga, mis kütusekulu ja suutlikkuse võrdluses ei suutnud kuidagi konkureerida "sakslaste" 2liitriste diislite või väiksemate ottomootoritega. Nood aga moodustavad Euroopas vastava segmendi müügist ligi poole.

Teisalt pakkus 450h hübriidmudel kõike seda, mis klientidele meeldib - võimsat minekut, luksuslikku varustust ja mõistlikku kütusekulu, kuid paraku takerdus ostutehing tihtipeale säärase masina hinna taha. Nii tunduski, et kuna jaapani mark keeras diiselmootoritele otsustavalt selja, tuleb konkurentidele selles nišis alla vanduda.

Lexuses ei visatud siiski püssi põõsasse, sest 2013.a. kevadel esitletud uue põlvkonna IS-i kapoti alt paistis lahendus ka GS-i vaevanud probleemidele. Nii leidiski IS 300h hübriidjõuallikas selle aasta lõpuks tee suurema venna „aiste vahele“ ja tundub, et säärane käik võib tõesti GS-i müügile uut hoogu juurde anda.

Linnas mõnus, maanteel lahjavõitu

Suures plaanis ei erine väiksema hübriidjõuallikaga GS oma ülejäänud sugulastest kuigivõrd. Endiselt leiab kabiinist suurepärased nahkistmed, käepärase rooli ja päratusuure multimeediaekraani. Sarnased on ka veermikuseaded ja kõikehõlmav lisavarustus.

Päris uue asjana lisandus Wifi hotspot’i võimalus, mis üle 3G kõikidele autos viibijatele internetis surfamise mugavamaks muudab.