PROOVISÕIT: Dacia Duster – šokeerivalt taskukohane täisväärtuslik auto

 (24)

PROOVISÕIT: Dacia Duster – šokeerivalt taskukohane täisväärtuslik auto
Foto: accelerista.com

Daakia (ladina keeli Dacia) on ajalooline piirkond tänapäeva Rumeenias. Selle vallutamise järel keiser Traianuse poolt 106. aastal pidutseti Roomas kolm kuud jutti ning sealt pärineva kulla ja hõbedaga finantseeriti ka riigieelarvet.

1966. aastal loodi Rumeenias samanimeline autotootja, mis läks 33 aastat hiljem Renault' omandisse. Daciast sai prantsuse firma odavbränd, kus kasutati eelmiste põlvkondade autode lihtsaid äraproovitud lahendusi, kirjutab Accelerista.com.

Dacia võttis oma valikusse tänapäeval nii nõutud kõikjalsõitja alles kuuenda mudelina. Kuigi globaalselt on populaarseim Sandero, moodustab Eestis Dusteri müük üle poole kõigist Daciatest.

Autot on tootmise algusest väga vähe muudetud, kuid tänavu saadetakse esimene põlvkond pensionile. Uus Duster näeb ilmavalgust juba sügisel, olles ehitatud suuremale platvormile ning omades veelgi mahukamat pakiruumi ja kõrgemat kliirensit.

Testiautodeks olid esiveoline automaatkastiga ja nelikveoline manuaalkastiga mudel, mõlemaid viis edasi 1,5-liitrine 110 hj diiselmootor. Poolteist tuhat kilomeetrit nii maanteel kui linnatänavail, kuid ka metsas ja poris näitasid, et tegu on suurepäraste, kuid erinevate autodega.

Seotud lood:

Auto tundub visuaalselt suuremana ning kuigi ilu on vaataja silmades, siis esiveolise mudeli välimust (tippvarustuses) võib lugeda lausa kenaks. Disainielemendid on küll keskpärased, kuid ei häiri.

Loe veel

Auto välisilme rõhutab ilmekalt, kuhu ta on mõeldud – halbadele teedele ja maastikule. Jõuline disain on sümpaatne, kuid nõuab lõivu pesulas – väljaulatuvad rattakoopalaiendid koguvad oma esipinnale innukalt pori.

Harvaesineva lahendusena on esiveolisel mudelil täismõõdus varuratas autopõhja all kaitsmata. See lisab pakiruumile mahtu, ent kui ratast ükskord vaja läheb, on selle kätte saamine kõike muud kui meeldiv.

Sisemus on lakooniline, annab tunda nii kokkuhoid kui ka lihtsalt omapära. Õnneks on osa ergonoomikaapse mudelivärskenduse käigus likvideeritud.

Ehkki rooli ei saa seada ette-taha, vaid ainult üles-alla, õnnestus siiski leida sobiv isteasend ka pikemateks sõitudeks. Juhiiste on piisavalt mugav, kuigi nimmetoe reguleerimise võimalus puudub. Kui esiiste keskmise meesterahva järgi paika seada, siis taga istudes napib jalaruumi, kuid ka nii on täiesti võimalik läbida pikemaid vahemaid.

Loe täisteksti saidil Accelerista.com!

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised