Suur pakiruum

Samas tuleb aru saada, et Aveot kui globaalset mudelit müüakse suurtes kogustes mitmetel turgudel väljaspool Euroopat, kus säärane 4-ukseline keretüüp on vägagi hinnatud. Seega teeb General Motors kõik õigesti, andes ostjatele nende poolt soovitu.

Igatahes on tulemuseks pea 4,4 m pikkune auto, mille pakiruum võtab vastu 502 l jagu tavaari ning mahutab kabiini probleemideta istuma 4 täiskasvanut. Tõsi, tagaistmele võiks tänu längus tagaaknale ronida veidi lühemad reisijad ja pakiluugi sulgemiseks tuleb käed poriseks teha – käepärast sanga või õõnsust luugi siseküljelt ei leia.

Mugava sõiduasendi leidmine ei tohiks kellelegi üle jõu käia, kuna nii juhiiste kui ka rool liiguvad neljas suunas juba madalaimal varustustasemel. Istmekatted ja muud kabiini materjalid vastavad sõiduki hinnaklassile ega tekita ei elevust ega nördimust.

Mootorratastest inspireeritud

Just sellise sõnapaariga kirjeldab Chevrolet ise kompaktset näidikuplokki, mis koosneb suurest seieriga tahhomeetrist ning margile omase sinise taustvalgusega täisdigitaalsest spidomeetrist. Mulle meenutab kogu see plokk hoopis mõnest vanemast ulmefilmist – näiteks Star Trekist – tuttavat mõõteseadet, mille abil kaugetel tundmatutel planeetidel võõraid eluvorme otsida.

Silme ees kangastub stseen, kus kosmosesõiduk peatub, juht haarab riistapuu armatuurilt kinnastatud kätte ja masinast väljudes suunab selle taamal paistva künka poole. Sahinate ja piiksumise saatel vilguvad seadmel erinevat värvi tulukesed ning ekraanile ilmuvad sümbolid, mida vaid kogenud kosmoseuurija lugeda oskab. Jaa, kahtlemata on tegemist tundmatu eluvormiga…

Aga aitab ilukirjanduslikest kõrvalepõigetest. Aveo kabiini ilmestavad veel 2 kindalaegast, millest ülemises leiab endale tänu sobivatele pistikutele koha teie muusikat mängiv nutitelefon ning V (või siis Y) motiivi kandvad rool ja keskkonsool, mis tuttavad juba teistelt Chevrolet' mudelitelt.

Väikesed hinnavahed

Varustustasemeid on Aveol suisa 5. Mitmed olulised elemendid nagu konditsioneer, tempomaat ja allaklapitavad tagaistmed tulevad sealjuures autoga kaasa juba standardlahendusena. Siiski võiks mõtelda järgneva (LT) seadistuse peale, sest küllalt väikese hinnalisaga saate muuhulgas juurde sõidukompuutri, MF rooli, USB sisendi ning Bluetooth ühenduse, rääkimata kerevärvi või kroomitud välisdetailidest.

Tõe huvides olgu mainitud, et enamikele mootorivariantidele kõige algelisemat varustuspaketti ei pakutagi. Iseenesest on erinevate tasemete hinnavahed küllaltki väikesed, mis teeb mugavusse investeerimise päris ahvatlevaks.

Kui juba hinnavahemikest juttu tuli, siis heidame pilgu ka Aveo maksumusele. Nagu öeldud, saab säästuvariandi kätte allpool maagilist 10 tuhande euro piiri. Testiauto oma 16-tolliste valuvelgede, parkimisandurite ja kõlarisüsteemiga maksab 13 750 eurot, mis tundub samuti täitsa mõistliku pakkumisena.

Ainukese etteheitena kõlab minu suust meie kliimas ülioluliste istmesoojenduste puudumine. Nood lisanduvad vaid kõrgeimal (LTZ+) tasemel ja seda koos elektrilise katuseluugiga, mis loomulikult kokkuvõttes hinnale veel 650 eurot juurde lisab. Millise loogika järgi need kaks asja kokku pandi, jääb mulle arusaamatuks.

Jõuallikad

Erinevaid mootorivariante leiab Aveo kapoti alt päris mitmeid. Bensiinimootorite võimsused jäävad vahemikku 51 – 85 kW, diislite omad 56 – 71 kW. Nõrgemad ottomootorid peavad läbi ajama 5-käiguliste, võimsamad ja diislid 6-käiguliste manuaalkäigukastidega. Automaati pakutakse vaid suurematele bensukatele.

Proovisõiduauto võimsamas seades 1,3-liitrine diiseljõuallikas veab igatahes ülaltpoolt 1800 pööret täitsa korralikult. Üllatuse valmistavad aga 6-käigulise käsikasti ülekandearvud. Käigud on niivõrd pikad, et isegi 110 km/h sõites ulatuvad pöörded vaevalt 2000-ni! Nii püsib maanteel normaalkiirusel mootorimüra pea olematu ja sõitjate kõrvu vaevavad vaid selles segmendis küllaltki tavalised tuule- ning veeremüra.

Kiirendades ja jõuallikat pöördesse sundides kuulutab küll ka viimane oma olemasolust päris häälekalt, aga eks käib seegi autoklassi arvestades asja juurde. Moodsatele aegadele kohaselt on uus diiselmootor varustatud ka start-stopp-tehnoloogiaga.

Sõit

Chevrolet AveoAsfaldil tunneb Aveo ennast kõige kindlamini. Vedrustus on häälestatud pigem mugavaks kulgemiseks ja väikeste raputamistega tuleb see imehästi toime. Auklikul külavaheteel hakkab esisild ebameeldivalt kolisema, mis juhti üleliia kindlustunnet ei sisenda. Kiirema sõidu tarvis jääb ka rool veidi vedelaks ning ebamääraseks.

Üleüldine mulje rooli taga on aga sellest hoolimata pigem positiivne. Tavaline perekond, mis kasutab autot punktist A punkti B jõudmisel, leiab Aveo sedaanist usaldusväärse partneri, mis saab oma ülesannetega igati asjalikult hakkama.

Et proovisõit langes valguse poolest juba sügisesele ajale, õnnestus katsetada ka Aveo esitulesid. Esineb juhuseid, kus suuruse poolest vägevad laternad osutuvad tegelikkuses ülimannetuteks. Chevrolet’ puhul asi õnneks nii pole. Eriti täistulede valgusvihk näitab kaugele ja ka lähitulede oma üle pole nurisemiseks põhjust. Seda enam, et tegemist ju halogeenidega, mingeid LED või ksenoonlaternaid Aveo’le tellida ei saa.

Kokkuvõtteks

Chevrolet Aveo iseloomustuseks sobibki kõige paremini sõna “asjalik”. Pannes kaaludele sõiduki maksumuse ja pakutavad omadused, ei leia just palju autosid, mis Aveo üles kaaluksid. Varustus ja garantiitingimused on korralikud, mahutavus klassi arvestades tipptasemel. Sõit sujub küll pretensioonitult, kuid ka suuremate probleemideta. Asjalikult.

Meeldib: Suurema diiselmootori tõmme, käigukasti ülekanded, maksumus

Ei meeldi: Istmesoojenduse puudumine madalamatel varustustasemetel