• • Esimesest põlvkonnast saledam luukpära, mis on nüüd saadaval ka viiekohalise universaalina
  • • Kiireimaks isendiks on Sport Chrono paketiga Panamera Turbo S E-Hybrid, mis saavutab kiiruse 100 km/h 3,4 sekundiga
  • • Uustulnuka baashinnaks on Eestis 89 520 eurot

Ehk teisisõnu raskepärase ilmega luukpära, mis soovis kogu hingest välja näha nagu sekspommist Porsche 911? Jah, see auto omas küll sportlasele omast suutlikkust – vähemalt juhtudel, kui mootoriruumis marutas V8 – ent mitte võimetekohast välimust, sest tõsimeelse atleedi kohta oli see liialt töntsakas. Aga kuidas on lood teise põlvkonnaga, kas professoril on õnnestunud mõned kilod maha viilida?

Jah, on küll ja uus Panamera näeb välja endisest parem ja hoomatavalt sihvakam. Võrreldes eelkäijaga on auto katusejoon C-piilari lähikonnas 20 mm madalam ja tänu sellele jätab uustulnuk koos kasvanud üldpikkusega vanemast vennast oluliselt elegantsema mulje. Sellele aitavad kaasa ka endisest lühem eesmine ülend ja mudelitega 911 ning 718 Boxster/Cayman sarnases võtmes teostatud tagaosa kujundus. Endisest enam on kere juures kasutatud ka alumiiniumsulameid, sest uste, luukide ja esitiibade kõrval on nüüd alumiiniumist ka kere küljed ja katusepaneel. Tavapikkuses Panamera on eelkäijast 34 mm pikem, 6 mm laiem ja 5 mm kõrgem ning selle telgede vahe on 30 mm pikem. Lisaks tavamudelitele on Panamerad saadaval ka Executive-versioonis, mille korral lisandub telgede vahele tagaistmete ees oleva jalaruumi kasvatamiseks 150 mm.

Genfi autonäitusel tõmmati kate ka universaalkerega Panameralt (esimesel pildil), mille sarnast pole varem veel pakutud. Sellise luksusristleja mudelinimeks on Sport Turismo ja erinevalt luukpärast pakutakse universaali koguni viiekohalisena (lisavarustuse hulgast saab soetada ka kaks eraldi asetsevat elektriajamitega tagaistet).