Porsche 911 Carrera T: mõistliku mehe GT3?

 (3)
Porsche 911 Carrera T: mõistliku mehe GT3?
Porsche 911 Carrera TFoto: WhatCar?

Sportautot otsides pole lollikindlamat valikut kui Porsche 911, mis sõidab ühtviisi hästi ükskõik millises vormis; baasmudelist edasi nihkudes taandub kõik ostja isiklikele eelistustele ning tema tengelpunga jämedusele. Ent just siinkohal muutub valik keeruliseks ja segadusttekitavaks, sest uuendatud seitsmenda põlvkonna autod (mudelikoodiga 991.2) on meil saadaval 22 versioonina (!), millele lisanduvad veel erinevad võimalused nii varustuse kui viimistluse osas.

See võib silme ees kirjuks võtta ja kui teil on mõni heal järjel olev lähedane kaotsi läinud, siis alustaksin mina tema otsinguid Porsche esindusest, kus ilmselt üheksa-üks-ühte soetama läinud õnnetu nälginuna eri võimalusi kaalub. Viige talle toidupoolist ja soovitage alustada mudelist 911 Carrera T.

Selle mudelitähises võiks T asemel olla ka Déjà Vu – prantsuse keeles „juba nähtud“ – ent võrreldes esimese, 1968. aasta 911 T-ga, on selle mantlipärija koostatud pisut teistmoodi loogikat järgides. Sest kui eelkäija toodi turule müügi elavdamiseks ja see maksis baasmudelist ca 10% vähem – Porsche kärpis sealt kus oskas ja pistis 911 T mootoriruumi mudeliperekonna väikseima võimsusega jõuallika –, siis tänane Carrera T maksab baasmudelist 911 Carrera 10% enam, olles võimsuse osas viimasega sama pulga peal.

Porsche põhjendab hinnaerinevust sportlikumas seades adaptiivvedrustusega (mida seesugusena baasmudelile ei pakuta) ja kaalujälgimiskuuriga, mis kokku teevad uustulnukast justkui kättesaadava hinnaga 911 GT3.

Kas tõesti?

Teoreetiliselt küll, sest tegu on baasmudelist 20 kg kergema tagaveolisega, millel on nii mehaaniline piiratud libisemisega diferentsiaal kui ka lühemate ülekannetega seitsmekäiguline manuaalkäigukast. 911 Carrera T adaptiivvedrustus on baasmudeli omast 20 mm madalam. Lõviosa saavutatud kaalusäästust läheb vähema müraisolatsiooni ja õhemast klaasist tagumiste külgakende ja tagaakna arvele.

Autost on kadunud ka tagaistmed ja värviekraaniga infolustisüsteem, mille asemel on lahtine panipaik. Seega on teie päralt suhteliselt mõistliku raha eest ehedaimat sõidukogemust pakkuv 911, mida soetades tuleb letile panna baasmudelist 9720 eurot enam, mitte 55 000, nagu 911 GT3 korral.

Praktikas on aga lugu teine, sest sellist autot oleks meil võimatu müüa „Häh, sellel pole isegi nelikvedu ja keraamilisi pidureid”) ja seepärast oli prooviautol lisaks infolustisüsteemile ja tagaistmetele ka seitsmekäiguline PDK-automaatkäigukast (3970 €). Pluss stardiabi sisaldav pakett Sport Chrono (290 €), millega varustatud auto saavutab 100 km/h 4,2 sekundiga, olles käsikastiga versioonist 0,3 sekundit kiirem.

Baasmudelit edastab selline Carrera T kiirenduses 0,4 sekundiga, ent kui esimene on varustatud samuti Sport Chrono-paketiga, on kiirendusajad võrdsed. Seega on Carrera T eelisteks vaid väike kaalusääst, parem vedrustus ja taustalugu. On see piisav, et õigustada (koos käigukastiga) enam kui kümne tuhande euro suurust täiendavat väljaminekut?

Loe arvustust täismahus autoportaalist Whatcar?

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare