Seat esitles tänavu kevadel tuttuut linnamaasturit Ateca. Selleks, et auto moodsate tehnoloogiate võimekusest parem ülevaade anda, tulid turundajad ideele, panna inimesed sõitma ekstraordinaarses olukorras ehk pimesi. Kui esialgu proovisid “pimetesti” rahvusvahelisel esitlusel kogenud autoajakirjanikud, siis nüüd on Seat astunud rahva sekka ja kutsub vabatahtlikke katsejäneseid.

Kaunil suvepäeval jalutavad Seati instruktorid mööda Barca sumisevat rannaala ja otsivad inimesi, kes oleksid nõus osalema pöörases katses, sõita autoga üksnes kaamerasilmale toetudes. Test viiakse läbi ettevalmistatud õppesõiduplatsil, kuhu on maha märgitud sõidurada, mis omakorda on tähistatud värviliste tuutudega – kui läheb hästi, jäävad tuutud püsti; kui juht eksib, on “laibarida” taga.

Saksamaalt abikaasaga koos Barcelonasse puhkama tulnud Stefan võtabki väljakutse vastu ja istub koos instruktoriga Ateca linnamaasturisse. Auto aknad on papiga kaetud, salongis on täiesti pime. Ainsana helgib keskkonsoolis infolust, kuhu 360-kraadi kaamerasüsteem kuvab auto ümbrust. Test võib alata.

Stefan on alguses veidi hämmeldunud ja kartlikki, sest ta ei ole kunagi varem manööverdamiseks või edasiliikumiseks üksnes autoabilisi kasutanud. Ateca 360-kraadi kaamerasüsteem koosneb neljast kaamerasilmast, mis reaalajas auto ümbrust jälgivad ning mille juht saab vajadusel iga kell sisse lülitada.

Kaamerasilmast on abi näiteks kõrges rohus või kitsal tänaval liikudes. Eraldi kaamera kuvab pilti ka auto kohalt, hõlbustades vahemaa hindamist lähedalolevate obektidega, näiteks kitsukeses parklas on see pea asendamatu abimees. Stefanil, meie loo peategelasel, on sellest kaamerast suur abi tuutude vahel laveerimisel.
Loe edasi siit