Kõige esimest Toyota Corollat esitleti 1966. aastal Jaapanis. Kahe erineva kerega (kahe- ja neljaukseline sedaan ja kaheukseline universaal) Corolla oli loodud “rahvaautoks”, kuid sellegipoolest oli see ülihea koostekvaliteedi ja küllusliku varustusega, mis oli omasem pigem kõrgema klassi autodele, kirjutab Accelerista.com.

Sellel oli põrandale paigutatud käigukang, mis tol ajal oli märkimisväärne. Eraldi korvistmed pakkusid tugevalt polsterdatud tuge kõrvalistujale, samas kui tagaiste oli nii ruumikas ja mugav, et seda võrreldi elutoadiivaniga. Kuigi auto klassifitseeriti kompaktautoks, jättis selle tõstetud katus salongist mulje kui erakordselt ruumikast.

Tuletatud ladinakeelsest väljendist “lilledest kroon”, valiti nimi “Corolla” lootuses, et auto õitseb sõidukiturul. Ja just seda see tegigi: kolme aasta jooksul sai esimese põlvkonna Corollast enimmüüdud auto Jaapanis, ja müük levis kiiresti teistesse riikidesse üle maailma.

Klientide tagasiside sügav analüüs ja sellega arvestamine on iga järgmise Corolla-põlvkonna arendamisel olulisel kohal. Selle tulemusel on Toyota esimese Corolla loomise taga olnud filosoofiat arendanud – ülimalt kvaliteetne, kestev ja usaldusväärne (QDR) auto – koos otsustavusega ületada klientide ootusi igas tagasisides väljatoodud võtmevaldkonnas.

Selle tulemuseks on uus Corolla – auto, mis oma pideva arenguga ja globaalse kliendibaasi mitmekülgsete vajaduse rahuldamiseks looduna on selgelt pärinud Corolla 50-aastase DNA. Sellel on mõjuv välisdisain, tugev fookus tunnetuslikul kvaliteedil, ruumikas salong ja kõrgema taseme tehnoloogiline- ja turvavarustus.

Ennekõike on uus Corolla rajatud mudeli legendaasele QDR-le – kvaliteeti on tunduvalt edendatud igas disaini ja ehituse aspektis, jäädes sealjuures igal turul üle maailma äärmiselt heasse hinna ja kvaliteedi suhtesse.

Pidevalt areneva Corolla 50-aastane ajalugu, mis on täis näiteid tehnoloogia- ja kvaliteediparandusest, on sümboliks Toyota jätkuvatele pingutustele mõista klientide vajadusi ja ehitada veelgi paremaid autosid.

16 tehases üle maailma on toodetud üle 44 miljoni Corolla

1966. aasta novembris avas Toyota uue tehase Takaokas, Aichi maakonnas, mis oli mõeldud vaid Corolla tootmiseks. Kaks aastat hiljem algas regioonispetsiifilistele sõidukitele suunatud rõhuga tootmine Austraalias ja Malaisias.

Aastatel 1965-1968 suutis Toyota oma aastast tootmist rohkem kui kahekordistada – 480 000 pealt 1,1 miljoni sõidukini, mis andis tunnistust Corolla olulise panuse kohta ettevõtte kasvu.

Euroopas esitleti Corollat 1967. aasta aprillis. Tootmine Euroopas algas Toyota Motor Manufacturing Turkey nime kandvas tehases Sakaryas, Türgis seitsmenda mudelipõlvkonnaga 1994. aastal, jätkudes ka 8. ja 9 põlvkonna vältel ning naastes 2013. aastal Corolla 11. põlvkonnaga.

Corolla eksportimine Põhja-Ameerikasse algas 1968. aastal ja varajane müügiedu sel turul aitas ülemaailmse miljoni müüdud autoni jõuda kõigest neli aastat pärast lansseerimist.

1997. aastal sai Corollast maailma populaarseim auto, mille müük ületas ülemaailmselt 22,65 miljonit autot. 2013. aastaks oli Corollat üle maailma müüdud juba 40 miljonit.

Praegu toodetakse autot 16 tehases üle maailma ning müüdud on üle 44 miljoni auto, tehes Corollast iga viienda Toyota 79-aastase ajaloo jooksul müüdud auto. Alates 2002. aastast on igal aastal müüdud üle miljoni auto. Eelmisel aastal müüdi rohkem kui 150 riigis iga päev kokku 3 670 Corollat.