Kuigi Google naljatas oma teemakohases postituses, et inimesi juba sellise asja pärast naljalt kinni ei peeta, kirjeldati auto sõidustiili intsidendi raportis kui “liigettevaatlikku”.

Mountain View politseijaoskond, mille töötaja auto kinni pidas, kirjutas kinnipidamist kommenteerides, et politseinik märkas liiga aeglaselt sõitvat autot, mille järele hakkas kogunema autode rida, ning peatas selle. Seejärel võttis politseinik ühendust selle operaatoritega, et uurida, kuidas isesõitev auto valib oma kiiruse, ning informeeris neid liikluse pidurdamisest. Auto kiirus oli 56 km/h (35 mph) alas 38 km/h (24 mph).

Google selgitas, et prototüüpide kiirus on 40 km/h (25 mph) peale piiratud ohutuseesmärgil – nende eesmärk on olla sõbralik ja ligikutsuv, mitte hirmuäratavalt mööda tänavaid tuisata. Lisaks pole need autod 1,92 miljoni testikilomeetri jooksul saanud ühtegi trahvi. Septembris teatas Google, et tegeleb autode “inimlikumalt” sõitma panemisega, kuna kurdeti, et need olevat liiga viisakad.

INIMLIK VIGA

Google’i isesõitvad autod on programmeeritud liiklusreegleid sõna-sõnalt järgima, kuid see tekitab probleeme, kui inimjuhid seda ei tee. Uuringud näitavad, et isesõitvate autode sulandumine inimjuhtide maailma on üks suuremaid väljakutseid.

Selle ehedaks näiteks on hiljutine õnnetus, kus Google’i isesõitvat autot testiv juht simuleeris ülekäiguraja juures hooletust, isesõitev auto pidurdas ja teine auto sõitis sellele tagant sisse. Autod said kannatada ja Google’i autot testinud juht viidi kerge seljavaluga haiglasse. Samas näitab statistika, et 90% kõikidest õnnetustest põhjustab praegu inimlik viga ja enamik eksperte leiab, et isesõitvad autod vähendavad oluliselt liiklusõnnetusi.

Allikas: BBC