• Esimene PSA platvormile ehitatud Opel
  • Olemuselt krossover ehk linlasele suunatud elustiiliauto
  • Hinnad algavad 13 820 eurost, esimesed autod jõuavad juunis

Viimasele väitele tahaksin natuke vastu vaielda, sest aastal 2014 müügile tulnud Opel Adam Rocks defineeriti samuti esimeseks – tõsi küll, supermini – krossoveriks. Kõrgendatud nelikveolistest, mida ka krossoveriteks nimetatakse, on valikus Insignia Country Tourer.

Opelile tuleb au anda tabava definitsiooni eest: krossover on kõrgendatud esiveoline linnaauto, mis näeb välja nagu maastur. Lühidalt, elustiiliauto. Sest need, kellele auto mõeldud, on alati ühtviisi stiilsed ja elusad; igavesti noored, aktiivsed linlased.

MODIFITSEERITUD PLATVORM PSA-LT

Opel esitles Crossland X-i varakevadel suurejoonelisel elustiiliüritusel, vahetult enne Genfi autonäitust ja vahetult enne teadet, et edaspidi ripuvad püksid PSAga ühes kapis. Koostöö, mille käigus kolm esimest Opel/Vauxhalli märki kandvat krossoverit PSA platvormile tõstetakse, sai alguse juba aastal 2012.

Opel Crossland X põhineb modifitseeritud PSA PF1 platvormil, millele on varasemalt ehitatud Peugeot 2008 ja Citroën C3 Picasso ning lähitulevikus ehitatakse uus Citroën C3 Aircross. Ehkki auto välimus pärineb Opeli majast, on teatud nurga all võimalik märgata kerget sarnasust Peugeot 2008 väikese linnamaasturiga.

PSA platvorm annab Crossland X-le põhja, veermiku, jõuallikad ja käiguvahetuse. Opeli inseneride osaks on eripärade loomine: auto vedrustus ja roolitunnetus on väga “opel” ning ka sõitjateruumis vaatab vastu tuttav armatuur ja infolust. Viimase osas oleks oodanud PSA Peugeot’ i-Cockpiti, aga pole seda ju 2008 pealgi, las ta praegu jääda.

SÕITJATERUUMIS PALJU AVARUST

Opel Crossland X on õelate suus juba ristitud Mokkatapjaks. Põhjusi, miks uus tulija vanemat olijat “ära sööma” hakkab, on tõenäoliselt mitu. Ja ma ei räägi ainult välimusest, mis võrreldes Mokkaga on tõepoolest moodsam, helgem, elegantsem.
Loe edasi siit