Pilk peale, käsi külge – Honda kaks sõgedat, Type R ja NSX


Pilk peale, käsi külge – Honda kaks sõgedat, Type R ja NSX
Accelerista

Veli V. Rajasaar Acceleristast oli üks neist õnnelikest, kes Audru ringrajal sai proovida Honda kahe kähkusõitja – Type R ja NSX võimekust. “Vihkad või armastad, vahepealset varianti ei pakuta,” on autori järeldus.

Kiiresti – mis on esimesed sõnad, mis Sulle Hondaga seoses pähe tulevad? Civic? NSX? VTEC? Type R? Kõik need on Honda ajaloos märgilise tähtsusega ning kuigi tundub, et mingi Honda-omanike kontingent (khmm, peerupurkidega löristajad) on võtnud oma südameasjaks need unustuse hõlma pühkida, oskab õige autohoolik neid jätkuvalt hinnata.

Ning Honda luges vähemasti käputäie autohoolike mõtteid ja korraldas Auto24ringil ürituse, mis hõlmas kõiki neid legendaarseid sõnu. Nimelt on Civic Type R läbinud põhjaliku uuenduse ning Type R klubi kõige värskem liige on kuumaks aetud ja valmis rajarekordeid püüdma.

Arvestades, et Civic Type R ei olnud esimene eelnimetatud võidusõidugeenidega Hondade suguseltsis, on rohkem kui paslik, et rajapäeval lastakse meil kirsina tordil sõita ka uue NSX-iga, mille esiisa kunagi kogu “errinduse” algatas…

Sarnaselt Subarule on ka Honda panustanud globaalse platvormi aretamisse ning nende versiooni leiab ka Type R-i alt.

Kuigi arvulisi näitajaid avaldatud ei ole, on uus platvorm väidetavalt jäigem ning madalama massikeskmega. Ka mootorist on veidi rohkem vurtsu välja võlutud – nüüd 320 hobust ja 400 Nm.

Loe lähemalt Acceleristast!

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare