Läänemaailmas seostatakse seda murrangut just mööblikauplusega IKEA, mis õpetas, et mööblit detailidena ühes pakis kohale toimetada on tunduvalt lihtsam, kui seda täissuuruses teha. Ingvar Kamprad rajas IKEA keti Rootsis juba aastal 1943, tema eeskuju on aga järgnenud aastatel maailmas tõelise revolutsiooni eslie kutsunud.

Niisiis, nüüd on Global Vehicle Trust ja tuntud F1-disainer Gordon Murray (töötanud Brabhami ja McLareni meeskondades) löönud pead kokku ja leiutanud kaubiku OX, mida on võimalik kokku pakkida auto enda kere sisse. Vaid mootor ja käigukasti juurde käiv viiekäiguline ülekandesüsteem vajavad eraldi kohale toimetamist. Niisiis, on ühte konteinerisse võimalik laadida kokku kuus kaubikut ja ostjale kohale toimetada, selle asemel, et autosid täissuuruses transportida.

Sellise auto kokkupakkimine tehases (Londonis, Inglismaal) võtab töölistel aega küll viis tundi, lahtipakkimine ja kokkupanek eeldab kolmelt inimeselt aga poole päeva tegevust. Tegemist on väidetavalt maailma esimese kokkupakitava autoga (flat-pack vehicle).

https://oxgvt.com

OX on kaherattaveoga kaubik, mis tuleb toime ka raskel maastikul oma suure teljevahe (2,95 m), kõrge põhja (maapinnast 40 cm) ja vees sõidu võimega (sõidab läbi meetrisügavuse vee). Tal on täiesti iseseisev vedrustus iga nelja ratta jaoks, et tagada stabiilne haare maapinnaga, samas kui autoga on võimalik transportida korraga kas 13 inimest või 1900 kg kaupa.

OX pole tavalisest autost oluliselt pikem (4,68 m), on kaks meetrit lai, kaalub aga tühjana 1600 kg. Kolmekohaline juhikabiin asetab juhi istuma keskele. Autol on 2,2-liitrine 100-hobujõuline turbodiiselmootor, 1200-kilomeetrine sõidukaugus, jne.

Auto hinda eriti ei reklaamita, sest esmalt tahetakse neid pigem humanitaarabi korras Aafrika turule tarnida, aga omahind olevat vaid viis protsenti tavalise auto omahinnast. Eks ta külavaheteedel ka härjatranspordile ära paneb.